Hoe komt het dat geluid soms ineens keihard binnenkomt als ik bijna slaap?

oorfunctie schijnt minder te worden als je (bijna) slaapt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

over het algemeen is een slaapkamer stil dus geluiden zullen harder lijken omdat ze niet overstemd worden door andere geluiden.

geluiden die je niet verwacht lijken soms harder.
het is ook mogelijk om je in te stellen op een bepaald geluid. ouders met kinderen herkennen dit vast en zeker.

verder kan het ook zo zijn dat een geluid zich mengt in een droom waardoor het vervormd kan worden vlak voordat je wakker wordt of vlak voordat je in slaap valt.

het heeft alles te maken met hersengolven door een bepaalde toestand en bewustwording.

meer info via de link.