Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

is dit wel gezond

een vriendin is aan het lijnen en eet s,morgens 1 cracker met de lunch een pakje maaltijd vervanger en s,avonds alleen een eetlepel groenten en drinkt 3 liter water per dag ik maak me eigenlijk een beetje zorgen ze doet dit al heel lang maar is ook vaak ziek nu heeft ze streptokokken besmetting in haar mond ze heeft al verschillende ziektes gehad heeft ook last van een soort reuma dit is toch niet goed ze zegt dat de dietiste het goed vindt maar ik kan dat niet geloven

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K
Kimath
13 jaar geleden
Ik ben het met je eens, dit is gigantisch ongezond! Ernstig tekort aan voedingsstoffen zo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Diëtisten leren je hoe je met écht eten gezond kunt eten, niet hoe je met maaltijdvervangers kunt afvallen. Ik ruik een leugen. Ik denk dat je vriendin diep in de problemen zit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze moet vooral zo doorgaan dan ligt ze over een paar weken in het ziekenhuis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die heeft vermoedelijk nog nooit een dietiste van dichtbij gezien, of liegt ook daar dat ze blauw ziet, want geen enkele dietiste geeft zelfs ook maar de suggestie dat een dergelijk dieet gezond of zelfs maar verantwoord is.
Cryofiel
13 jaar geleden
Kijk eens naar de tanden van je vriendin, probeer eens mondgeur te ruiken - geeft ze vaak over? Dan zou dit wel eens een klassiek gevalletje anorexia kunnen zijn.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Nee, dat kan ik ook niet geloven. Ze eet veeeel te weinig, en krijg onvoldoende voedingstoffen binnen, vandaar al die lichamelijke klachten.
Ze zou er beter aan doen om echt naar een dietiste te gaan, die haar leert wat wel gezond eten is, en waar je niet van aankomt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen enkele diëtiste zal dit goedkeuren.
Behalve dat het bijzonder weinig is, is het ook nog eens bijzonder slecht. Ze krijgt te weinig voedingsmiddelen binnen. Nogal logisch dat ze steeds ziek is. Dit lijkt op anorexia.

Wat zij over de hele dag eet, is niet eens voldoende voor één maaltijd. Ze hongert zich gewoon uit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is inderdaad niet de gezondste/ beste manier om af te vallen. Het is ten eerste de vraag, of uw vriendin wel alle noodzakelijke voedingsstoffen binnenkrijgt.

Buiten dat is het de vraag hoe effectief deze manier van afvallen zal zijn. Doordat het lichaam erg weinig energie binnenkrijgt, doordat er zeer weinig gegeten wordt, gaat het lichaam in de spaarstand. Zodra er weer begonnen wordt met meer eten, gaat het lichaam als een razende weer reserves proberen op te bouwen. Gewichtstoename is dan heel aannemelijk. Het zogenaamde jojo-en is dan een feit.
(Lees meer...)
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Dit is wel het minimum om in leven te blijven ja.
Dat lijnen kan natuurlijk niet eeuwig duren. Je moet ook weer eens voldoende fruit en wat vlees eten voor de benodigde goeie stoffen voor je lichaam.

Het lijkt me niet dat ze goed bezig is als dit maar voortduurt. Maar als ze zo fanatiek lijnt, zal ze niet luisteren naar jouw advies.

Lief van je dat je je zorgen om haar maakt. Maar ze heeft haar eigen verantwoordelijkheden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je geeft zelf het antwoord al door haar ziekten op te sommen.
Een mens heeft bepaalde voedingsstoffen nodig en ook vitaminen, mineralen etc
Wat je normaal uit je voeding binnenkrijgt.
Een gezonde manier om af te vallen is onder begeleiding van een dieetiste of arts.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding