Weet iemand hier iets meer over

2 dagen terug schoot ik op school uit met mijn scalpel, ik had een snee van een cm diep en drie lang, ik moest naar de eerstehulp om te laten hechten, maar vandaag was de wond al helemaal weg, ook geen litteken. Mijn huisarts was verbaast en wist niet wat het was, Heeft iemand hier ervarig of info over

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Magie!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lijkt me uitzonderlijk, zeker omdat door hechtingen vaak juist littekens ontstaan!

Antwoorden (3)

Je hoeft niet perse lidtekens te krijgen van een snee. De wond was zo mooi en scherp ingesneden dat genezing slechts nog een kwestie was van de randen even bij elkaar te houden, er was zo weinig huid beschadigd en dan gaat genezing heel snel zeker als je nog jong bent. Had de wond rafelig geweest had het veel langer geduurd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat was het hem nouw juist , toen de scalpel in
Mij zat schrok ik en trok hem er schuin uit, het lag echt open
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een scapel is een super scherp mes, speciaal ontworpen om juist zo min mogelijk weefeselschade te veroorzaken.
Ik ga er stiekem vanuit dat het op je hand is? En da jij een opleiding doet die geneeskundig gerelateerd is? Je hebt een schoon en scherpe scalpel gebruikt. Deze laten zelden een litteken achter tenzij de huid een langere tijd van elkaar los is getrokken (als in een operatie) huid geneesd zich wanneer je er weinig mee doet en zijn gang laat gaan. Mazzel dat het een scalpel was! Zonde van de hechtingen. Hopelijk hou je daar niks aan over! En waarom was het niet geplakt? dat doen ze tegenwoordig toch vaker om lettekens te voorkomen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een scalpel maakt mooie wondranden .
in feite is het maar een heel klein dus streepje wat genezen moet. de zon en droge lucht kan hier ook een goede bijdrage in hebben gehad.
je huid heeft geen nieuw weefsel hoeven maken omdat er geen weefsel mist en de wondranden op tijd waren gehecht en mooi op elkaar aansluiten.
dus wat je ziet is alleen de genezing van de huid zelf, misschien niet de volledige wond.
een wond met een kost geneest minder snel dus hier zou je waarschijnlijk geen last van hebben gehad.

zou de wond op een bewegelijk deel zitten was het je niet gelukt (knokkels ofzo)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind dat jij altijd goede antwoorden geeft!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bloos!
dank je :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helemaal juist.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
thanx :)