0 uur.

Hij / zij zit al de hele dag op school en thuis dat hij / zij ook veel aan tafel, aan bureau of op de bank zitten.

Lekker laten spelen met vriendjes buiten of binnen bij slecht weer.

Hoe minder uur achter de computer hoe beter, tenzij hij / zij zijn huiswerk er echt op moet maken.

Toegevoegd na 17 uur:
De computervaardigheden komen vanzelf wel op middelbare school en het hogere onderwijs want daar is het een integraal deel van de opleiding. Er is dus geen enkele reden om je kind van 11 achter de computer te zetten met als reden dat hij of zij moet leren voor later.

Voor een kind van 11 jarige hoeven de ouders zich daar echt nog niet druk om te maken. Gewoon lekker kind laten zijn en niet uit gemak achter die computer dumpen. Ze kunnen zich beter druk maken om de sociale ontwikkeling in plaats van computervaardigheden. Computervaardigheden komen later wel en kunnen aangeleerd worden, een sociale achterstand komt nooit meer goed en daar heb je misschien nog wel minder aan in het bedrijfsleven later.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onzin, kinderen groeien op in een tijd dat de pc een belangrijke plaats inneemt in hun leven, of je dat nu goed of niet goed vind het is er, net als de tv niet meer weg te denken is. Net als jij. zitten ook kinderen graag achter de pc. Kinderen hebben naast het buitenspelen, een spelletje, doen huiswerkmaken, tv kijken, de pc om hun vrije tijd mee te vullen.
Zie niet in wat het probleem hiervan is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De PC is niet nodig om vrije tijd mee te vullen. Zoals je al zegt er is buitenspellen, spelletjes doen, huiswerkmaken, tv kijken. Achter de PC zitten moet je zolang mogelijk uitstellen. Wat ze doen achter de PC is echt geen meerwaarde voor hun ontwikkeling. Beetje gamen en chatten. Dat is gewoon nutteloos en je moet je kinderen beschermen van zulke onzin.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Natuurlijk heeft de pc wel meerwaarde, in deze tijd kan men niet meer zonder, later op hun werk zullen ze ook met pc's te maken hebben.
Het is helemaal niet nodig om een pc als iets negatiefs te zien. Zelfs contacten via msn of hyves kunnen nuttig zijn, mijn kinderen konden via de pc contact houden met hun nichtjes en neefje die in Afrika woonden, met hun grootouders en andere familie. Noem dat maar niet nuttig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Men denkt dat omdat de computer overal is, dat je er ook maar altijd achter moet zitten. Een kind van elf leert genoeg op school qua computers. Daarvoor hoeft deze niet nog eens 2 of meer uur thuis achter de computer te zitten. Want wat doet dat kind dan? Echt niks leerzaams hoor. Beetje games, beetje chatten, beetje seksvragen stellen op GV etc. Niks waaraan een KIND iets heeft als die later gaat werken. De computervaardigheden komen vanzelf wel op middelbare school en het hogere onderwijs want daar is het een integraal deel van de opleiding. Er is dus geen enkele reden om je kind van 11 achter de computer te zetten met als reden dat hij of zij moet leren voor later. Ik ben voor het eerst in aanraking gekomen met een computer toen ik 16 was. Ik werk nu in de ICT. Ik heb geen achterstand hoor. Contact houden met familie kan ook via de telefoon en in het echt. Dat is vele malen beter voor het contact. En mochten er mensen in het buitenland wonen dan is het handig om met ze te praten maar dat doen ze (het kind) niet alleen daar zijn de ouders bij dat is heel wat anders dan je kind alleen achter een computer dumpt. Het feit dat iets kan betekent niet gelijk dat het maar moet.
0 min. Computers zijn nergens voor nodig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar je zit er nu achter
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1, het is een nutteloos ding ja. Vroeger konden we ook zonder en nu doen we maar alsof het normaal is om uren achter dat ding te zitten. Veel mensen komen hierdoor in een isolement waar ze nooit meer uitkomen. En daarom moeten juist kinderen er niet of nauwelijks achter gaan. Laat ze eerst maar aan hun sociale contacten werken op school of bij een sportclub. Ik vind het zo makkelijk van veel ouders, zet Jantje maar achter de computer met een spelletje want dan is het lekker rustig een paar uur. Maar Jantje zal later problemen krijgen daardoor!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tjonge jonge. Je vind het zeker ook goed dat je 3-jarige een toets afnemen. Laat kinderen toch kind zijn, ipv opgeslokt worden door de maatschappij en hun stress. Voor de goede orde: ik was ict van beroep!! Werk nog steeds met computers en zit nu zelfs vanaf mijn telefoon dit bericht te typen.
Toch vind ik het FOUT, zeker voor kinderen die nog niet eens de puberteit hebben gehaald!!! @raamkl. Helemaal mee eens. Waarom niet lekker buiten en verstoppertje spelen of voetballen op het plein. Of iets anders. Computers en televisie is TE gemakkelijk en heeft zoveel problemen. Daar kan en mag je niet blind voor zijn. Maar ach zo heeft elke generatie wel zijn eigenschappen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kinderen achter de pc zetten is geen gemakzucht van ouders, zeker niet.
Ik heb van jongs af aan samen spelletjes met de kinderen gedaan op de pc, net zo gezellig en leerzaam als een bordspelletje.
Nu zijn mijn kinderen pubers die achter de pc zitten in de huiskamer, zodat ik in de gaten kan houden wat ze doen, we kijken samen youtube filmpjes of ze helpen mij met dingen uitwerken in office, daar ben ik niet zo handig in.
Dus helemaal geen isolement, dat is echt onzin. Als je 11 bent, zoals in de vraag dan heb je waarschijnlijk een type diploma gehaald met daarbij wat basiskennis over programma's op de pc, of mag dat ook niet?
In tegenstelling tot de andere reacties die niet met hun tijd meegaan, lijkt mij 1-2 uur toch wel de max. Na school is het altijd goed om even wat anders te doen en i kweet niet hoe laat hij naar bed gaat, maar na het eten of voor het eten nog een spelletje doen etc. is altijd wel leuk als afleiding.

Maar, buitenspelen is natuurlijk beter, maar niet iedereen is altijd buiten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb nooit een limiet gesteld aan de tijd dat mijn kinderen achter de pc of playstation zaten.(heb 3 zoons)
Mijn ervaring is dat het periode zijn waarin ze veel achter de pc zitten en dan weer een periode dat ze er zelden achter zitten. (dit is niet alleen voor mijn kinderen zo, maar ook voor mezelf)
Hebben ze een nieuw spelletje ontdekt kunnen ze soms uren achter de pc zitten, ik zeg er wel wat van, maar verbiedt het niet, want ik weet dat het weer over gaat.

Net als een poosje veel achter de pc, komt er weer een tijd dat ze elke dag voetballen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zolang het kind niet zijn of haar omgeving en/of eigen gezondheid gaat verwaarlozen, is er geen limiet in te stellen. Bij slecht weer zullen kinderen meer tijd achter pc/tv zitten, of aan het lezen zijn, dan andere momenten. Zolang er een balans is, kan het geen kwaad.

PC vaardigheden zijn heel belangrijk iin de toekomst. Kans op een goede baan wordt alleen maar groter als je goed met een computer om kunt gaan...