Hoelang achter de computer zitten voor van 11 is gezond?

Weet jij het antwoord?

/2500

0 uur. Hij / zij zit al de hele dag op school en thuis dat hij / zij ook veel aan tafel, aan bureau of op de bank zitten. Lekker laten spelen met vriendjes buiten of binnen bij slecht weer. Hoe minder uur achter de computer hoe beter, tenzij hij / zij zijn huiswerk er echt op moet maken. Toegevoegd na 17 uur: De computervaardigheden komen vanzelf wel op middelbare school en het hogere onderwijs want daar is het een integraal deel van de opleiding. Er is dus geen enkele reden om je kind van 11 achter de computer te zetten met als reden dat hij of zij moet leren voor later. Voor een kind van 11 jarige hoeven de ouders zich daar echt nog niet druk om te maken. Gewoon lekker kind laten zijn en niet uit gemak achter die computer dumpen. Ze kunnen zich beter druk maken om de sociale ontwikkeling in plaats van computervaardigheden. Computervaardigheden komen later wel en kunnen aangeleerd worden, een sociale achterstand komt nooit meer goed en daar heb je misschien nog wel minder aan in het bedrijfsleven later.

0 min. Computers zijn nergens voor nodig.

In tegenstelling tot de andere reacties die niet met hun tijd meegaan, lijkt mij 1-2 uur toch wel de max. Na school is het altijd goed om even wat anders te doen en i kweet niet hoe laat hij naar bed gaat, maar na het eten of voor het eten nog een spelletje doen etc. is altijd wel leuk als afleiding. Maar, buitenspelen is natuurlijk beter, maar niet iedereen is altijd buiten.

Ik heb nooit een limiet gesteld aan de tijd dat mijn kinderen achter de pc of playstation zaten.(heb 3 zoons) Mijn ervaring is dat het periode zijn waarin ze veel achter de pc zitten en dan weer een periode dat ze er zelden achter zitten. (dit is niet alleen voor mijn kinderen zo, maar ook voor mezelf) Hebben ze een nieuw spelletje ontdekt kunnen ze soms uren achter de pc zitten, ik zeg er wel wat van, maar verbiedt het niet, want ik weet dat het weer over gaat. Net als een poosje veel achter de pc, komt er weer een tijd dat ze elke dag voetballen.

Zolang het kind niet zijn of haar omgeving en/of eigen gezondheid gaat verwaarlozen, is er geen limiet in te stellen. Bij slecht weer zullen kinderen meer tijd achter pc/tv zitten, of aan het lezen zijn, dan andere momenten. Zolang er een balans is, kan het geen kwaad. PC vaardigheden zijn heel belangrijk iin de toekomst. Kans op een goede baan wordt alleen maar groter als je goed met een computer om kunt gaan...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100