Wat is de verhouding tussen de geboorte en sterf aantallen van mensen per dag?

Sterven er meer mensen dan er geboren worden? Of andersom?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Iedere seconde wordt er iemand geboren en iedere drie seconden gaat er iemand dood op de wereld. Dat betekent dat er iedere drie seconden je twee mensen kan toevoegen aan het aantal mensen die er op de wereld lopen (als je snapt wat ik bedoel).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het moet natuurlijk "dat je iedere drie seconde" zijn...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"seconden" bedoel ik... (zit op m'n iPhone)
ronron1212
13 jaar geleden
staat er toch ook 2 mensen erbij op elke drie seconden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er staat "Dat betekent dat er iedere drie seconden je twee mensen" enz. Dat was een fout, want de zin klopt niet.
Zie onderstaande staatje,

De wereldbevolking groeit nog steeds, dus dat er in ene bepaald tijdsinterval meer geboortes zijn dan sterfgevallen lijkt mij logisch.

World Vital Events Per Time Unit: 2011
(Figures may not add to totals due to rounding)
-------------------------------------------------
Natural
Time unit Births Deaths increase
---------------------------------------------------------------
Year 132,697,074 56,260,324 76,436,750
Month 11,058,090 4,688,360 6,369,729
Day 363,554 154,138 209,416
Hour 15,148 6,422 8,726
Minute 252 107 145
Second 4.2 1.8 2.4