Is het slapen, wakker worden, slapen ritme echt beter?

http://www.cracked.com/article_19121_7-basic-things-you-wont-believe-youre-all-doing-wrong.html

Ik heb het over #4

Daar staat dat mensen vroeger sliepen voor 3 uur, een uurtje wakker waren, en weer gingen slapen, en dat deze techniek beter is dan hoe we nu slapen. Maar is dit echt? Ik wilde het namelijk wel eens proberen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ritme heb ik ook al jaren. Je slaapt heeeeeeerlijk na het opstaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@excentriek
Hoe doe je dat dan..?
Moet ik het echt zo zien;
Je gaat slapen en zet je wekker voor over 3 uur.
Als je wekker gaat, ga je eruit en *hoe lang?* iets anders doen..?!!
Daarna weer slapen tot de volgende ochtend. Zo? Ben toch wel benieuwd.
En wat doe je dan als je wakker bent?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Interessant artikel, ik vraag me van meerdere dingen daarin eigenlijk af of het echt zo is, of dat het gewoon een grap is.

Het beste antwoord

Eigenlijk verschilt de mens niet zo van dieren wat betreft slaapritme. Dieren slapen ook over de hele dag steeds korte beetjes. De mens heeft die neiging ook.

Dat is op zich beter voor je energieverdeling en concentratie, maar onze leefwijze staat dat helaas niet toe.

Een middagdutje als het kan, doet wonderen. Zowel voor je humeur als voor je energiebalans en eetgedrag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja als dan slaap je vaster als je weer gaat slapen dat ritme heb ik al jaren