Kan ik zomaar aan de pil? En krijg ik dan grotere borsten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe oud ben je?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Amadea
13 jaar geleden
Het is toch hopelijk niet dat je aan de pil wilt omdat je denkt dan grotere borsten te zullen krijgen? Je gaat niet zomaar hormonen slikken als dat niet nodig is!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eens met Amadea, dit is geen goede reden om maar even aan de pil te gaan.

Antwoorden (3)

Je moet wel eerst naar de huisarts gaan, dan schrijft hij een recept voor je uit, en dan kan je meteen de pil ophalen bij de apotheek.
Je krijgt er geen grotere borsten van, er is hooguit een kans dat je een aantal kilo's aankomt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Moet je niet iets speciaal hebben? Kan je zo zeggen: hee ik wil aan de pil. Of heb je een goede reden nodig?
Kimath
13 jaar geleden
Je kunt dit gewoon tegen de dokter zeggen, en die kijkt dan welke pil waarschijnlijk geschikt voor je is.
Ik vind 14 wel erg jong voor de pil, wat is de reden dat je nu al wilt beginnen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, volgens mij heb je niet een goede reden nodig!
Maar hoe oud ben je?
Misschien vind de huisarts je te jong.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze is 14, dat is natuurlijk jong. Maar beter een beetje jong aan de pil, dan een baby op je vijftiende.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind dat je gewoon naar de dokter moet gaan voor de pil.
Hij zal verder geen reden hebben om geen recept mee te geven.
Het kan zijn dat je borsten groter worden, maar dan zal dat zijn omdat ze nog niet volgroeid waren of dat je wat bijkomt.
Je kan zomaar aan de pil, mits een voorschrift van een arts. Je hebt geen toestemming van je ouders nodig. De arts mag het ook niet vertellen, want hij heeft beroepsgeheim.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Harstikke bedankt. Maar. Hoeveel kost de pil? Of word dat vergoed dor de verzekering?
De pil is tegenwoordig lang niet meer zo schadelijk als vroeger, er zal dus niet zo moeilijk over worden gedaan.
Al geeft de ene huisarts 'm zo weg, de andere wil eerst weten waarom.
Je zal dit denk ik voor jezelf wel bedacht hebben waarom, dus dat kan je uitleggen en dan zul je het recept krijgen.
Begin niet met een zware, maar een lichte die veel gebruikt wordt. Je kan dit opzoeken op internet maar de huisarts zal je er ook in adviseren.
Volgens mij is het een fabeltje dat je er dikker van zou worden (en dus grotere borsten zal krijgen), volgens mij heeft het te maken met de hormonen die je wat meer laten eten.
Als je merkt dat je sinds het gebruik last hebt van hoofdpijn, misselijkheid of andere nare dingen, probeer dan een ander soort pil. Soms duurt het een tijdje voordat je de juiste pil hebt gevonden die voor jou de minste bijwerkingen geeft.