Zover ik weet komt het alleen bij de mens voor en is het een product van je hersenen.
Maar om nu zo maar te zeggen wat de betekenis is?
Binnenkomende informatie worden in onze hersenen verwerkt en gecombineert met opgeslagen informatie.
Op het eindresultaat is ook nog ons karakter van invloed, de situatie, het moment, hoe we ons op dat moment voelen en om de persoon waar het om gaat.
We kunnen de slappe lach krijgen om niets!
We kunnen een lachfilm zien en het niets vinden.
Dus wat betekent dan lachen?
Het is wel een uiting van emotie.
Het heeft een helende werking op ons.
Het maakt contact maken met anderen gemakkelijker, maar soms ook moeilijker.
Je kan ook iemand uitlachen.
Het is een soort communicatie ,lichaamstaal.
Positief maar ook negatief.
Wat is dan humor?
Waarom is humor niet voor iedereen het zelfde?
Humor is een uiting van gevoelens en een situatie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Ed, weer heel mooi omschreven!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
doe mijn best.

Andere antwoorden (6)

ruimte scheppend, bevrijdend, positief communicatief, relativerend, hechting, relatiebevorderend......lachen vooral!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Humor kan veel verandering in een situatie brengen.Met een kwinkslag kan je iemand die erg nerveus is een beetje ontlasten.Het lucht op als je even hartelijk kunt lachen net als dat het oplucht om eens hartgrondig te huilen.Zonder humor, zou het leven veel minder leuk zijn.Waar ik nog steeds verschrikkelijk om kan gieren is het volgende verhaal en het is echt gebeurt.De moeder van mijn schoonzus paste altijd op de kinderen als mijn schoonzus en zwager op de markt stonden . De kinderen hadden altijd de gewoonte om hun vingers door de brievenbus te steken als ze thuis kwamen van school en oma kriebelde dan altijd even over de vingers van de kinderen voor ze de deur opendeed.Het was zo'n brievenbus met zo'n vachtje erin tegen de tocht en zo kriebelde ze ook nu weer even over de vingers.Helaas voor haar was het niet 1 van de kinderen maar een leverancier die vracht kwam brengen.Mijn schoonzus kon het nooit vertellen zonder hysterische lachbui.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Humor is een goede schokbreker als het botst in het leven.

Humor helpt relativeren.

Iemands gevoel voor humor is een afspiegeling van zijn inzicht in het leven.

De grap is vaak het gat, waardoor de waarheid fluit.

Neem de tijd om te lachen, het is de muziek van je hart.

"If I had no sense of humor, I would long ago have committed suicide." (Mahatma Gandhi)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De betekenis is denk ik niet uit te leggen..maar humor is voor mij vooral gezondheid.. een dag niet gelachen is een dag niet geleefd, toch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als het grappig is whahaha
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Humor is voor mij essentieel in mijn leven. Lachen is helend. Heel erg beladen zaken kun je eventueel met een beetje humor benaderen. Het wordt dan niet zon zware kost.