Hoe krijg ik de roodheid van uitgeknepen puistjes van mijn gezicht.

Ik heb last van jeugdpuistjes en heb ze eigenlijk redelijk vaak uitgeknepen waardoor ik nu allemaal rode vlekjes heb op gebieden waar die puistjes zaten. Ik wil hier natuurlijk graag vanaf. Weet iemand een manier om dit weg te krijgen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
39.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb ze ook, maar een stuk of 40% van m'n huid is nog schoon (voorhoofd)

Antwoorden (8)

Dat zijn beschadigingen van de huid.
Er gaat een hele tijd overheen voor die roodheid verdwijnt.
Je kan daar weinig aan doen.
Je kan de plekken aanstippen met een camouflagestift.

Toegevoegd na 2 minuten:
Misschien ben je een jongen. Maar dan nog, waarom zou een jongen geen camouflagestift mogen gebruiken? Je moet er maar heel weinig van gebruiken, zodat niemand het ziet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
doe er make-up op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een goede schoonheidsspecialiste kan er wel wat aan doen.
Verder: goed, met zeep wassen, zodat de huidcellen zich snel kunnen vernieuwen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Scrubben met een milde scrub en af en toe in de zon met je gezicht (gebruik een beschermingsfactor).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je er gewoon een tijd een washandje op doet met hele KOUD water er op. Verfrissend en erg goed voor de huid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou je huid zeker niet scrubben of met zeep wassen, want dan ge je deze nog meer irriteren.
Je kan de huid wat proberen te verzachten, en deze weer in balans te krijgen.
Vaak hebben mensen met jeugdpuistjes een tekort aan zink.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik een puistje voel opkomen of hij zit er al , dan doe ik er tea tree olie op ( van het merk kruidvat,kost geen fluit). Het is een klein flesje, groene verpakking. Behandings olie staat erop. Ligt o.a bij de handcremes van kruidvat. Gewoon een beetje aantippen, en niet meer aankomen. Het gaat glimmen je huid, dus thuisblijven of voor de nacht aanbregen. Soms naar een uurtje ofzo is het puistje bijna niet meer te zien. Lijkt of het spul het puistje opeet van binnen. Het werkt niet altijd, hangt misschien van het p. af. Maar bij mij is het enigste wat echt helpt. Zo vroeg moelijk het spul erop smeren, zodra je iets voelt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou de geirriteerde huid even met rust laten. Eventueel een verzorgend cremetje kopen om de boel te verkoelen. Bij de drogist is er genoeg te koop.
Mocht je nou weer een puistje hebben dan kun je er s' avonds tandpasta op doen en dan is het de volgende ochtend weg. Ik deed dat vroeger altijd en dat werkte goed. Dit moet je natuurlijk niet doen op een geirriteerde huid. Succes!