Dyslexie? Of iets anders? En wat kan ik er aan doen

Ik heb altijd erg veel moeite om geconcentreerd te kunnen lezen. Ik hou dit meest 5 pagina's vol en dan verslapt mn aandacht en interesse. Bij boeken die ik intressant vind heb ik dit veel minder. Maar aangezien ik een scriptie moet schrijven, zal ik ook dingen moet lezen waarin ik minder interesse heb. Verder probeer ik zoveel mogelijk
Rust om me heen te creeeren als ik ga lezen, maar het probleem blijft zich voordoen. Verder heb ik geen problemen met letters omkeren etc. Herkennen jullie dit? Of weten jullie wat dit is? En wat zou ik hier aan kunnen doen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (4)

Misschien ben je gewoon niet geïnteresseerd of heb je een concentratiestoornis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen dyslexie! Maar wel een factor die je concentratie onderuit haalt. Ga hiervoor even bij huisarts langs, of probeer wat homeopatisch! Goed eetpatroon doet ook vaak wonderen!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verzwakkende concentratie is in elk geval géén symptoom van dyslexie. Naar jouw vraag en toelichting te oordelen, ben jij niet dyslectisch. Die paar vergeten punten en letters zijn daar geen indicatie voor.
Maar als het je troost biedt, ja, verzwakkende concentratie bij on-interessant leesvoer, komt mij bekend voor.
jc54
13 jaar geleden
Je geeft zelf het goede antwoord al, geen of weinig interesse in de leesstof. Wat je eraan kunt doen, weinig meer dan zelfdiscipline en jezelf evrplichten een hoofdstuk, of een aantal blz te lezen, en dan even iste anders gaan doen.
En verder , het is voor een scriptie, dus ej zult wel moeten, maar monter jezelf op met de gedachte dat die scriptie afgerond gaat worden.
En als je met een studie bezig bent die je echt leuk vindt, kan het toch nog best interessant worden
anneliez