Als ik afval (heb alleen een buik) dan blijft er van mijn billen niks over, is er een manier zonder bilspiertraining om dit te voorkomen?

Als bilspiertrainingen alleen de enige oplossing is, is er dan met een jaar een behoorlijk resultaat te behalen? Mijn billen zijn nu mooi en vol maar als ik afval zijn het net theezakjes :( Erg demotiverend om af te vallen op deze manier. Wie kan me helpen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.9K

Antwoorden (5)

Op de eerste vraag geef je eigenlijk zelf het antwoord al. Hoewel dit bij iedereen anders is, verdwijnen jouw billen als je afvalt, niks aan te doen, behalve:
Het antwoord op je tweede vraag: Ja, met een jaar is er zeker resultaat te verwachten, zeker als je alleen je bilpartij traint.

Toegevoegd na 3 minuten:
ps. wel oppassen dat je niet alleen maar je billen traint, alles moet wel een beetje in verhouding blijven:
Ik weet niet hoe vaak je wilt trainen, als 2 keer per week:
Een keer per week alles behalve billen en een keer per week concentreren op je billen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je buik is de eerste plek waar onderhuids vet zich ophoopt als je aankomt en als je afvalt de laatste plek waar het verdwijnt.
Als je echt alleen maar wilt afvallen voor je buik kijk dan eerst een even naar je gewicht. Is je BMI wel echt te hoog? Zo ja, dan zul je moeten afvallen, maar als je een normaal gewicht hebt dan kun je je het beste gewoon richten op gezond eten en sporten om die buik onder controle te krijgen.
Ik denk dat je je beter eerst kunt gaan richten op buikspieroefeningen dan op bilspieroefeningen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, gezond eten en en bilspieren train. Maximum 2x per week, en geef je spieren de kans om zich te herstellen.

Toegevoegd na 19 seconden:
sorry...trainen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je alleen een buik hebt kan je best een dieet volgen dat op je buik gericht is. Je zal dan wellicht minder afvallen aan je billen, zeker als je ze dan ook nog traint.

Enkele tips:
Suikerrijke producten doen het vet aan je buik in sneltempo toenemen. Suiker in frisdranken of snoep wordt door het lichaam erg snel omgezet in vetten. Dat is anders bij de natuurlijke suikers die je in fruit terugvindt.

Door dagelijks te bewegen zal je afslanken, wat ook zal leiden tot vetverbranding aan je buik.
Bewegen hoeft trouwens niet altijd sporten te zijn, ook wandelen kan al een verschil betekenen als je vet aan je buik wilt verliezen.

Buikspieroefeningen kunnen er wel toe leiden dat je een strakkere buik krijgt, maar je kan niet enkel op buikspieroefeningen rekenen om het vet aan je buik te verliezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor één keer ben ik het met je oneens Siska, plaatselijk vet verbranden kan niet ... Het is zo simpel dat je meer calorieën moet verbranden dan je eet... en je lichaam bepaalt zelf waar je het snelst afvalt. (Ik deel geen minnetjes uit hoor)
Kimath
13 jaar geleden
dat zou handig zijn, iets speciaals gaan eten of laten staan om op een specifieke plek af te kunnen vallen. Als dat zou kunnen!
Op deze site zie je 3 oefeningen om je bilspieren te verstevigen. Je zou dan na 2 maanden al resultaat zien.
http://www.e-gezondheid.be/gedaan-met-de-slappe-billen-leve-een-stevig-achterste/actueel/870#paragraphe1
Nog beter zou het zijn om op de sportschool te trainen voor een sneller resultaat maar als je geen zin hebt om naar de sportschool te gaan kun je hier prima mee uit de voeten.
Met de tip van "alleen buikspieren trainen" kom je er niet. Je kunt namelijk nooit plaatselijk vet verbranden en als je teveel buikspieren traint gaat je buik er zelfs nog dikker uitzien. Je verbrandt dan je vet namelijk maar minimaal en je spieren worden dikker waardoor je buik meer gaat uitzetten en groter lijkt.
Het belangrijkste is consequent trainen en doorzetten.