Wat kun je doen om meer op te vallen ?

ik heb meerdere malen het meegemaakt dat ik ergens in een ruimte zat, en dat dan iemand zei ''goh waar is (voer hier mijn naam in ) eigenlijk'' terwijl ik gewoon bijna naast hem zat.. ik wordt hier gek van omdat ik het idee heb dat mensen mij niet zien, en daarom ook niet missen als ik er niet ben.. ik ben totaal niet luidruchtig, dus dat lijkt me géén goede oplossing om toch luidruchtig te gaan worden.. iemand ideeën?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sommige mensen vallen gewoon niet op, kun je niets aan doen, heb ik ook wel eens dus ik snap wat je bedoeld. je kunt moeilijk een zwaailicht op je hoofd binden.
Mensen komen niet op jou af maar wel op anderen, spreken iedereen aan behalve jou.... zoiets? Ik snap het ook niet maar goed, so be it.

Het beste antwoord

Neem initiatief. Zoals hierboven al genoemd is door een gesprek aan te kopen. Maar het kan ook door voor te stellen iets leuks te gaan doen.

Je kunt ook op je houding letten: zit je met gebogen rug en schouders naar voren, dan 'zeg' je eigenlijk: kijk maar over mij heen. Zit je rechtop, kin een beetje omhoog en schouders naar achteren, dan maak je jezelf letterlijk lang, zodat ze niet over je heen kunnen kijken.
Een beetje glimlachen kan ook geen kwaad.

Je zou ook grapjes kunnen maken. Of vertel een leuke anekdote, iets wat je hebt meegemaakt. Stel ook vragen aan anderen, zodat je ook geinteresseerd over komt.

Opvallen kun je het beste op een positieve manier. Om aandacht schreeuwen (luidruchtig worden) werkt uiteindelijk tegen je. Maar dat wilde je gelukkig ook niet ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Zet jezelf 'open'. Dat wil zeggen dat je je energie naar buiten moet richten. Als jij laat merken dat je er bent, door actief aanwezig te zijn, zullen anderen jou ook opmerken.
Kruip je in je denkbeeldige schulp, dan val je natuurlijk niet op.

Begin ook een gesprek met mensen en wacht niet af tot anderen jou aanspreken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Spreek zelf andere mensen aan: Leuk je te zien, hoe gaat het met je, wat een mooie sjaal heb je, prachtige kleur.
Ben je vorige week ook naar dat en dat concert geweest?
Heb je gehoord dat die en die een burnout heeft.
Nou ja, kortom, ga in gesprek!!!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je niet luidruchtig bent, zal je dat ook niet snel worden. Je kan ook opvallen door aparte kleding te dragen. Als jij in een rode jurk binnen stapt val je waarschijnlijk direct op! Je kan ook iets meenemen wat de aandacht trekt: een apart cadeau voor de jarige, een spel, het hondje van de buren waar je op past. Daarnaast kan een lekker (niet té overheersend) parfum ook werken. Als je dit steeds draagt herkennen mensen jou aan dit parfum. Opvallen is zeker niet alleen een kwestie van mondelinge communicatie!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha als ik in een rode jurk binnen zou stappen valt dat inderdaad op.. ben een jongen!XD
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hahaha ok, nou dan zou ik die rode jurk niet proberen. Rode broek ook niet (ziet er niet uit). Maar misschien kan je wel eens om advies vragen in een kledingwinkel. En die parfum kan voor jongens natuurlijk ook. (maar zeker niet te veel op doen)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan doe je een rode trui aan. +je voor het goede antwoord!
draag coole kleren,
doe cool,
studeer goed zodat je goede punten krijgt ...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wil je ""cool"" even definieren. Op mij komt het nogal ""wouldbe"""en gemaakt over. En ik denk, zoals het klinkt, is het koud en afstandelijk.
Toch heeeeeeel hard gaan praten, met je armen zwaaien, knallende felle kleuren dragen, een zeer opvallend kapsel nemen, geen deo meer gebruiken zodat je gaat stinken, schofterige opmerkingen maken, constant keihard vloeken.... bedoel je zoiets? :-)))))
Ik denk het niet, maar daardoor val je wèl op!!!

Maar serieus: je hebt al heel veel vragen gesteld over je problemen, en dat is hartstikke goed!
Je hebt ook al heel veel antwoorden gehad.
Kan je daar niets mee?
Dit bedoel ik echt niet rot, maar ik denk, dat je deskundige hulp kunt gebruiken.
Die zal je niet op GV vinden, omdat niemand jouw persoontje hier kent: de antwoorden zullen dus "algemeenheden" blijven.