Geldt dit ook voor ADHD? (zie link)

http://www.goeievraag.nl/vraag/adder-brug-slaan-tussen-creatieve.119394

Ik heb dus adhd en vroeg me af of dit daar ook voor geldt!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Geldt geldt... Laat ik even heel duidelijk zijn. Er zijn verschillenden vormen van ADHD die gepaard kunnen gaan met anderen "aandoeningen".

Het kan zo zijn dat u ADHD heeft en ADD. ADHD en ADD zijn erg breed en wordt vandaag de dag snel gelabeld op iemand als er al twee symptomen zich voordoen.

Omdat u ADHD heeft wilt niet zeggen dat alles wat iemand anders gepresseerd krijgt ook voor u geldt.

Ik heb zelf ook ADHD, mijn hersenen kunnen soms mijzelf overspoelen met informatie, veel mensen zeggen ook dat ze bijvoorbeeld aan 7 dingen tegelijk kunnen denken. Dit wordt echter ook beïnvloed door uw IQ.

Mensen die erg "dom" zijn kan ADHD uitvallen als agressief, en roekeloos handelen. Mensen die erg "slim" zijn kunnen erg manipulerend overkomen, en anderen mensen te slim af zijn. Dit geldt niet voor iedereen en er zijn zoveel vormen van ADHD.

Vaak groeien kinderen uit hun ADHD, ze zijn dan eigenlijk gelabeld me het kinder-ADHD.

In mijn ogen heeft iemand pas ADHD als het in volwassen termen nog aanwezig is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dit kan je inderdaad gebruiken als je adhd hebt. Maar denk zelf ook wel voor mensen met een andere soort van autisme. Zelf heb ik pdd-nos. Maar wat daar staat kan ik zelfs gebruiken. Heb ook ideeën zat. Voor autistische mensen is het belangrijk dat er structuur en overzicht is. Ik zou zeggen ga er wat mee doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In principe is dit wel terug te vinden ja in ADHD, het grootste verschil is namelijk dat er wel hyperactiviteit bij komt kijken wat eigenlijk je aandacht vaak nog harder verstoord.

Maar bi ADD staan de concentratieproblemen centraal omdat de hyperactiviteit niet overheerst (zelfs vaak niet aanwezig is).

Maar bij ieder uit het zich anders en voor de zekerheid zou ik toch kijken op ADHD en niet op ADD omdat het niet voor niks een tikje anders is.
Mijn vriend heeft ADD en ik weet echt zeker dat hij anders is dan de ADHD ers die ik ken!
maar ook adhd ers hebben vaak moeite met het afmaken van een taak, ze raken afgeleid en beginnen al weer met iets anders voordat ze met het andere klaar zijn.

Voorbeeld: me vriend haalt me op en zegt 'ik moet nog even langs huis, en nog wat eten. Ik moet nog leren en min kamer opruimen'. wij gaan naar zijn huis en gaan even zitten wat drinken, en vervolgens gaat hij heel zij mobiel uit elkaar halen want hij had ineens de neiging zin boxen schoon te gaan maken (ook al heeft hij tig dingen opgenoemd die belangrijker waren en hij eerst wou doen).
e stelt vaak dingen uit en ook hierdoor maak je ze dan weer niet af.
Eerst afmaken waar je mee bezig bent is dus erg belangrik maa ruist erg moeilik.