Als je verdrietig bent, waarmee kun je jezelf dan troosten?

Eet je een zak chips leeg of een rol koekjes!
Een glaasje wijn of ga je juist sporten of een lange wandeling maken?
Bel je een vriend?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.8K

Het beste antwoord

Als het lukt dan eerst naar het kerkhof ..
Of anders een goeie film..
En altijd wel een glaasje lekkers...
Pak bokkepootjes of café noir wil ook wel helpen..
In de douche gaan en alle ellende door het afvoerputje laten stromen is ook nog wel eens gelukt..
Uithuilen bij een vriendin maar dat doe ik niet snel...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal herkenbaar....enne veel goede troost toegewenst als het nodig is!

Andere antwoorden (23)

Eerlijk weten? Mezelf lichamelijk troosten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Meestal wil ik in het begin alleen zijn, dan kruip ik even in bed. Later heb ik wel weer behoefte aan mensen om mij heen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
paar flesjes wijn, hik ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Meestal zet ik keihard een muziekie op en hup... weg is mn slechte of verdrietige bui!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alcohol, alcohol en nog eens alcohol. Al eeuwen de beste trooster van treurende zielen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat klopt, maar zonder alcohol zou ik het de dag erna óók nog steeds voelen. Met alcohol is dus beter, want dan heb je in ieder geval een paar uur vergetelheid gevonden.
:-)
misschien een beetje raar
maar ik ga achter de computer zitten en bijv GVvragen beantwoorden
In ieder geval zoek ik daarmee afleiding
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Muziek!!!

en als het heel erg is, drank en niet maar een beetje... maarja meestal is het verdrietig effect, de volgende dag dan alleen maar nog erger :P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Even lekker op de bank liggen met een muziek-dvd. Pink Floyd als ik erg melanchonisch ben, Springsteen als ik mezelf even wil oppeppen, of Riverdance als ik snel vrolijk wil worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door er niet in te blijven 'hangen' en met de gedachten, dat ook dat verdrietige gevoel gelukkig weer overgaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Even helemaal niks, bv muziekje op en mijn hoofd leeg proberen te maken, of als troost gaan shoppen, ik kan daar erg van opknappen. Ook wil het wel eens helpen om even onder de zonnebank te gaan!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Up-tempo muziek draaien helpt bij mij het beste.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
muziek van andré hazes, mijn katten en mijn zusje.
Die kunnen me weer heel blij maken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mantra's zingen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Even een lange boswandeling o.d. werkt bij mij goed, muziek ook, en een goeie huilbui wil ook soms wel opluchten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan zet ik een cd van HIM op. Dan weet je dat je niet de enige bent met verdriet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Even lekker knuffelen met mn hondje! Als haar staartje gaat wiebelen, en ik krijg een lik over mn oor, dan is er toch geen reden meer om verdrietig te blijven?
Geld over de balk smijten helpt ook goed, als de hond niet in de buurt is!

Foto is van bijna 3 jaar geleden, toen ze nog maar 6 weken was!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moet Vannile-ijs eten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
verdriet is ook een gevoel,niet zo prettig das waar maar juist ongelukkige gevoelens wil een mens niet voelen.Waarom niet ?Het hoort bij het leven en gaat net zoals gelukgevoel ook wel weer veranderen.Dus wat ik doe, gewoon bewust worden wat je voelt en voelen wat je voelt wat het ook is.Er naar kijken en weten dat dit gevoel ook veranderd het duurt niet je hele leven.
Juist drank is geen optie want dan onderdruk je het alleen maar en komt bij de volgende gelegenheid weer naar boven.begin het weer opnieuw.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon heel snel de pc aan, zylom opzoeken en doelloos spelletjes gaan zitten doen..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er even aan toegeven en huilen, dat lucht op. Daarna ga ik mediteren totdat ik merk dat ik rustiger wordt. In ieder geval niet de deur uit, want als ik verdrietig ben wil ik geen mensen zien. Het liefst ga ik meteen de natuur in, maar omdat ik binnen blijf kies ik voor een mooie mantra-wandeling.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kind internet hond man kunnen mij allemaal troosten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lekker op stap gaan en een keer te diep in het glaasje kijken. voor een keer in de zoveel tijd mag dat toch wel?