Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Stopweek overslaan en vervroegen?

Ik wou mijn stopweek overslaan,
dit heb ik dus ook gedaan en ben gelijk aan de volgende strip begonnen.
Nu heb ik die een week geslikt, maar ik vroeg me af of ik nu ook al me stopweek kan doen? Of moet ik per se de hele strip afmaken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gaat deze vraag misschien over gebruik van een anticonceptie-pil? Of is dat maar een aanname van mij en gaat het heel ergens anders over?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hihi ja idd.. Ik denk van wel !!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jaa gaat over anticonceptie,
maar hoe weten jullie allemaal zeker dat dat kan?
Niet dat ik zo ineens een kind heb haha
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je het zo graag zeker wil weten en je vertrouws ons niet.... Vraag het dan ook niet hier maar aan je huisarts.... ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar de rest, heel erg bedankt!
Dan ga ik het gewoon doen.
xxxxxx (l)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Je kunt in theorie nu wanneer je maar wilt een stopweek inlassen, maar let wel op dat je niet in de war raakt. Als je daarna weer doorgaat met deze strip heb je immers te weinig pillen. Daardoor kan het zijn dat je niet beschermd blijft als je aan het eind van de onvolledige strip (dus de vólgende menstruatie, niet deze) niet meer goed beschermd bent.

Het gaat wel goed als je nu een stopweek inlast, vervolgens doorgaat met een nieuwe strip en dan dus weer na minstens drie weken weer een stopweek.

Het is wel een hoop gedoe, ik vond het altijd gemakkelijker om gewoon in hele strips te rekenen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hartstikke bedankt voor je hulp!

Andere antwoorden (2)

Jekunt de extra strip waar je mee bent begonnen gewoon stoppen, en nu je stopweek houden.
De halve strip die je nog overhoud kun je gebruiken als je een andere keer de menstruatie wilt uitstellen.
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goeie vraag, was ik ook benieuwd naar, je blijft dan gewoon beschermd tegen zwangerschap? Als je daarna gewoon weer begint met een nieuwe strip?
Kimath
14 jaar geleden
je hebt een paar pillen extra geslikt naast de volledige strip, je bent nog steeds beschermt.
Je stopt gewoon en begint na een week met een nieuwe volledige strip. De halve strip kun je beter apart leggen.
Je kunt stoppen wanneer je wilt maar je kunt em ook zo lang door blijven slikken als je wilt zonder gevaar,geen gerotzooi meer met maandverband,geen last meer van doorlekken,gewoon lekker kunnen doen wat je wilt zonder rekening te houden met je menstruatie !! Ik kan je zeggen,dat is een heerlijk gevoel !!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing