Hoe kan ik doorslapen?

Ik ben een meisje van 14 en ben eigenlijke elke nacht tegen 4 uur wakker en kan dan niet slapen terwijl ik wel super moe ben savonds ga ik gewoon op dezelfde tijd slapen half 10 half 11 in het weekend kan ik ook niet uitslapen heeft iemand tips om te slapen? Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Er zijn een aantal oorzaken voor slechte slaap zoals een hoge werk/schooldruk, persoonlijke problemen, sociale verplichtingen, onregelmatige slaap of een slechte slaap houding.

Vaak lijkt het of we niet voldoende uren in een dag hebben en de uren die het eerst sneuvelen zijn vaak de slaap uren. De meest voorkomende slaap klacht is het niet in slaap kunnen vallen, een ander slaap probleem kan zijn dat u een aantal keren per nacht of te vroeg wakker wordt.

De gevolgen van slaapproblemen kunnen ernstig genoeg zijn om er op tijd iets aan te doen. Uw huisarts is de aangewezen persoon om u te helpen de oorzaken van uw slaapproblemen op te sporen en deze "als het even kan" te verhelpen.

Slaapmiddelen kunnen soms tijdelijk een oplossing bieden. Maar de voordelen wegen meestal niet op tegen de grote nadelen, dit zou een allerlaatste redmiddel moeten zijn, en dan ook zo kort mogelijk.

Je kunt bijvoorbeeld wel Melatonine gebruiken

http://www.bional.nl/producten/stress-situaties-en-spanningen/nachtrust-melatonine/

Ik gebruik het zelf ook, je kunt het overal krijgen. Ik slaap er heerlijk van! Het is geen echt slaapmiddel, (alleen hoge dosis op recept) maar het helpt je wel in slaap te vallen, óf om door te slapen in de nacht.
Er staan ook nog andere tips bij voor een goede nachtrust.

Zo kun je voor het slapen gaan nog een kopje kamillethee nemen enzv. Er zijn een hoop hulpmiddeltjes die je wel kunnen helpen doorslapen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik heb hetzelfde probleem, ik heb een lange tijd slecht geslapen. Mij heeft het erg geholpen om muziek te luisteren en met muziek in slaap te vallen. Als je met rustige muziek in slaap valt(wat jij rustig vind) is de kans groot dat je rustig (uit)slaapt. Als dat niet helpt, kun je naar de huisart gaan, en om slaappillen vragen. X
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zorg er een keer voor dat je heel erg moe bent, ga dan langzaam je bed in, en ga dan een beetje met je mobiel/ipod ofzo spelen in je bed. dan word je heel erg moe namelijk, ik zelf doe dat ook. zo ben je erg moe en slaap je lang, zorg er ook voor dat je kamer donker genoeg is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit heeft allemaal te maken met bioritme. Hier kun je niet veel aan veranderen. Vaak heeft dit ook iets met de zon en de maan te maken.