Mn vader nam altijd een schep suiker, zo hoppa in zn mond
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Suiker gaat een zure smaak misschien tegen maar bevordert zuurvorming. Lijkt me dus een slecht idee.
Eén of twee glazen water helpen vrijwel onmiddellijk. Meer water mag ook. Je verdunt er het maagzuur mee waardoor de pijn verdwijnt.

Toegevoegd na 11 uur:
Ik zie talloze malen melk aangeraden worden maar dat is toch echt al tijden geleden achterhaald. Een bekertje warme melk kan soms even helpen maar zet ook de aanmaak van maagzuur aan waardoor het effect even later averechts is, zeker bij grotere hoeveelheden. Dit volgens de bevindingen van de gezondheidswetenschap maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat volkswijsheid die daarmee in tegenspraak is in geen geval werkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een beker melk!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is het goede antwoord +. Melk is het tegenovergestelde van zuur, namelijk basisch. Een glas melk heeft hetzelfde effect als een rennie o.i.d., het neutraliseert het zuur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is tekort door de bocht. Melk is weliswaar basisch maar stimuleert wel de aanmaak van zuur. Oftewel, een beker melk kan soms even helpen maar dat duurt niet lang. Het is de voornaamste reden dat melkdiëten bij maagklachten al in een grijs verleden opgedoekt zijn.
Bij mij helpt Spa Rood het beste, of eventueel ander prik. Maar melk helpt ook goed, en andere melkproducten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naast bovenstaande: Uitzoeken wat het maagzuur veroorzaakt. Vaak is het een reactie op bepaald voesel. Sinds ik geen pinda's meer eet, heb ik nooit meer maagzuur gehad. Daarvoor zat ik zwaar aan de medicijnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik neem aan dat je brandend maagzuur of oprispingen bedoeld. Warme melk help wel bij het brandende gevoel met een beetje honing er in.

een ander leuk feit van je maag is als je ligt, voor het slapen gaan bijvoorbeeld dat je minder last van je 'maagzuur' hebt als je op je linker zij ligt. Dat komt door de plaatsing van je maag in je lichaam.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
melk en anders een rennie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wanneer dit vaak voorkomt in ieder geval je voedingspatroon onder de loep nemen.Wanneer je regelmatig en zonder aanwijsbare reden last hebt van maagzuur dan kan er wel eens iets anders aan de hand zijn,dus is het dan misschien raadzaam om even langs de huisarts te gaan.
Aardappelsap is niet lekker maar werkt wel heel goed,net als het kauwen op rauwe aardappel.Sap kun je zelf persen in een sapcentrifuge maar is ook te koop in de natuurvoedingswinkel.
Het klinkt wat vreemd maar in sommige gevallen helpt het ook om het zuur tegen te gaan met zuur en dan met name appelazijn of Molkosan.Wel verdunnen met water 1 deel zuur op 6 delen water.
Lavendel heeft ook een neutraliserende werking op de maag,vooral in combinatie met honing,dus lavendelthee met honing is een goede optie.Hetzelfde geldt voor kamille.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk maagzuur is ZUUR dat staat in de naam
en wasmiddel is BASISCH, dat is dus precies het omgekeerde.
en water is NEUTRAAL dat zit in het midden, dus het beste is water te drinken, want wasmiddel... nja ga ik niet op in.
dus het beste water, melk, enzovoort. Het is zeg maar net zo iets als steeds bij rood sap, water doen, dan zie je dat het steeds lichter word en steeds meer een doorzichtige kleur...
Snap je?