Hoe help ik een roddel de wereld uit?

Bedankt voor alle antwoorden en steun bij de vroige vraag. Ik heb het bijgepraat, ze bleek het no big deal te vinden, maar voor ik het goed en wel heb besproken is er al iemand geweest die zijn mond voorbij heeft gepraat. De roddel is nu verspreid over ongeveer drie klassen, ik weet niet precies wat de roddel is, maar ik wordt al boos nagekeken door mensen die ik niet eens ken. Hoe help ik effectief een roddel uit de wereld?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (4)

gewoon alles negeren. dan waait het vanzelf over. alles je er tegenin gaat, blijf je olie op het vuur gooien.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, strak plan. Maar wat als ze naar me toe komen om verhaal te halen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vertellen hoe jij het hebt ervaren. Gewoon de waarheid. Best netjes hoor als mensen verhaal gaan halen. Dan zijn het in ieder geval niet van die types die een ander achter de kont aan lopen
Niet teveel aandacht aan besteden. Hoe meer jij er een punt van gaat maken hoe meer de andere mensen dat ook gaan doen. Met de tijd zal het langzaam wegvagen(tijd heelt):D En ja roddels hou je toch. Vaak wordt er veel onzin de wereld ingepraat. Suc6
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aan iedereen die het wil horen en oprecht naar je luistert de waarheid vertellen , hoe het is gegaan. Voor de rest gewoon jezelf blijven en dan komt het echt allemaal wel goed. kan even duren maar heus. eerlijkheid duurt het langst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is heel lastig als je ontdekt dat er over jou geroddeld wordt.

Je kunt je er moeilijk tegen verweren, omdat vaak meerdere mensen al in de roddel geloven en deze al verder hebben verspreid.

Je kunt actie ondernemen door met degenen, waarvan je weet dat ze over je hebben geroddelt te gaan praten.

Als je boos wordt nagekeken straal dan zelfvertrouwen uit en ga jezelf niet verdedigen. Doe of je je er niets van aantrekt:

Hoofd naar omhoog
Neus in de wind
Lap aan je laars
Hoe een ander je vindt!

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt. :) Ja zoiets heb ik al gedaan. De schade bleek nog mee te vallen.