Hartzeer, hoe kan dat?

Iedereen kent denk ik wel de pijn van hartzeer..dat is werkelijk voelbare pijn.. je hart doet echt zeer.. Maar wat ik me al heel lang afvraag is hoe dat kan? je hart is een spier en wordt niet door iets werkelijk aangeraakt waardoor fysieke pijn zou kunnen ontstaan.. toch?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.9K

Het beste antwoord

Mijn tante is overleden door hartzeer.Ze wildden heel graag een kindje en na acht jaar was het dan eindelijk zover.Helaas eindigde de bevalling in een drama want het kindje overleed tijdens de geboorte.Mijn tante was gebroken van verdriet en haar gezondheid ging heel snel bergafwaarts.Ze stierf een half jaar later en een treurige bijkomstigheid was dat het hondje wat ze hadden weigerde te eten zodat ook zei doodging.Heel erg triest.Ik was nog een kind toen dit gebeurde maar vergeet het nooit.

Toegevoegd na 12 uur:
Sorry voor de spelfout (zij,het hondje)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is dus wat ik ongeveer bedoel maar je tante heeft die pijn fysiek ook gevoeld en ik vraag me dus af hoe kan kan....
Wel een mooie reactie Taurus!
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe dat kan weet ik ook niet,mijn moeder is na de dood van mijn vader ook nooit meer dezelfde geweest en stierf vijf jaar later ook.Ik denk dat ze het leven gewoon opgeven maar hoe is ook mij een raadsel.

Andere antwoorden (3)

hart zeer heb je alleen wanneer je veel op je hart heb.
praat erover met iemand.
het word dan beter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onder hartzeer 'versta' ik emotionele pijn. Pijn door niet ge- en erkend te worden, niet lief gevonden te worden...

Ik ben wel eens zo zeer gekwetst [in een periode periode, waarin ik weinig zelfvertrouwen had] dat het voelde alsof mijn hart door een pijl doorboord werd. Voor mij storte op dat moment mijn hele wereld in.
Deze beleving voelde aan als werkelijke pijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Stress en ongezonde levensstijlen kunnen dit veroorzaken. Het zijn als het ware lichte krampjes.