dagdromen, hoe kan ik dit afleren?

ik merk zelf dat ik zeer snel ergens aan denk, en al snel dagdroom, niet weet wat er om me heen gebeurt. duurt meestal niet langer dan een paar seconde, maar ik schaam me ervoor. ik kijk vaak in iemands ogen (blijkbaar, hoor het van vrienden), zonder het ook door te hebben.. ik wist van mezelf dat ik dagdroom, maar niet dat het zo erg is. ik zou hier graag van af willen. maar kun je zoiets wel afleren? zo ja, hoe?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Door concentratie momenten af te wisselen met ontspannings oefeningen. Niet langdurig naar persoon luisteren, boek te lezen, maar aandacht af te wisselen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dacht je dat jed e enige was died at deed? dat heb je dan ge(dag)droomd ;)
ik denk dat bijna iedereen wel in mindere of meerdere mate even weg is. En of dat nu over een toekomstige liefde een reis een huis of een baan is. We doen het allemaal, maar willen het alleen niet altijd bekennen.
maak je dus niet ongerust, het id niet gek

Toegevoegd na 47 seconden:
En afleren gaat niet lukken denk ik
anneliez
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat een heerlijk normale dagdromen noem je als voorbeeld! Die heb ik nou nooit!
anneliez
13 jaar geleden
oefenen, dan komt het wel ;)
of ben ik toch de enige? ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb t ook hoor :) en vindt t heerlijk om er even "tussenuit te knijpen"
anneliez
13 jaar geleden
en dan heb ik de dromen tegen de tijd van de loterijtrekkingen nog niet eens genoemd ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
soms dagdroom ik minutenlang... en als ik moe ben ga ik over naar echt dromen haha
Door je concentratie te beoefenen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ga iets actiefs doen sporten poetsen of kaarten of een andere spel spelen met je vrienden, zolang je maar bezig bent,,, heb je geen tijd meer om te dag dromen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer eens of het voor jou iets doet als je een vitaminesupplement met visolie slikt. Dat schijnt een gunstige uitwerking te kunnen hebben op je concentratievermogen (niet helemaal wetenschappelijk bewezen).
Ik heb een aantal dagen in de maand dat ik niet zo stevig met mijn voetjes op de aarde sta (dagdromen heeft bij mij te maken met hormonen!) en als ik visoliepillen slik, heb ik daar een stuk minder 'last' van.