Kan je een product zoals Neutral gebruiken voor je vagina?

Nu het steeds warmer word wil ik me gewoon voldoende wassen, kan ik een product van dat merk Neutral gebruiken? Weet niet of iemand daar ervaring mee heeft..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het uitwendige gedeelte van het vrouwelijk geslachtsorgaan heeft met een keurig woord vulva en niet vagina.
Waarover gaat je vraag?

Het beste antwoord

Nee, dat is geen goed idee. Je bent echt het liefste voor je vagina als je alleen schoon water gebruikt om te wassen. Gebruik je wel zeep of zeepachtige producten, ook als het iets als neutral of een speciaal intiemproduct is, kun je de balans in de vagina verstoren en juist méér last van afscheiding en geurtjes krijgen. Bovendien krijg je ook meer kans op schimmelinfecties, en dan ben je nog verder van huis.

Heb je het idee dat een wasbeurt met water niet fris genoeg is voor de hele dag, kun je beter een keertje extra wassen/afspoelen (nog steeds met alleen water) dan allerlei producten gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wauw, wat een duidelijk antwoord :) Dankje Suzy, maar als ik het overdag dus niet zo fris vind, dan kan ik dus ook gewoon een Lactacyd doekje gebruiken? Vanwege de hitte, is het dan wel slim?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beter van niet, maar een enkel keertje als je lang geen toegang hebt tot een kraan, kan het niet veel kwaad. Wel goed opletten dat je alléén buiten de binnenste schaamlippen (dus niet echt bij de ingang van de vagina) aan het poetsen gaat. Wat op extreem warme dagen ook wel fijn kan zijn, is om gewoon een extra (katoenen) slipje bij je te hebben zodat je desgewenst even kunt verwisselen. Dat is een stuk frisser dan bijvoorbeeld inlegkruisjes gebruiken; die kunnen juist gaan broeien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eigenlijk zou je dan sowieso zelf wel van je beginnende schimmelinfectie afgekomen zijn zonder die 'wat minder heftige' middeltjes. Net als wanneer je alleen water had gebruikt. Het beste wat dan over die middeltjes gezegd kan worden is dat ze het probleem niet hebben verergerd. Als een schimmelinfectie zo erg is dat het niet meer vanzelf overgaat, is een bezoekje aan de huisarts voor een speciaal middel tegen schimmelinfecties nog altijd de beste optie.
Kimath
13 jaar geleden
Ik gebruikte eerst Lactacyd, maar sinds een paar maanden alleen nog maar water, en dit bevalt me veel beter. Veel minder geurtjes en het voelt frisser.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En water is veel goedkoper dan lactacyd.

Andere antwoorden (3)

Nee beter niet. Neutral is eerder gericht op de gewone huid en niet voor de vagina. In en rond je vagina heerst een heel ander 'klimaat' dan dat van de gewone huid.
Voor dat milieu heb je iets nodig met de juiste pH graad of gewoon met water wassen. Maar als je het gevoel hebt dat je iets extra's nodig hebt, om bijvoorbeeld de balans te herstellen of om nare luchtjes te voorkomen (vaak een indicatie van onbalans). Dan is het een goed idee om even naar de Etos of andere drogisterij te gaan en te kijken naar de middeltjes, doekjes en spoelingen die hiervoor zijn ontwikkeld.
Ik gebruik zelf vaak een middeltje Bioclyn, ( http://www.drogisterij.net/Verzorging-Lichaam-Bioclin-multi-gyn-acti-gel/P/3194604 ) , daar zit geen parfum of andere rare stoffen in en het werkt vaak direct. Zij hebben zowel gels als producten om een spoeling te doen (kan heel verfrissend werken). Ik geloof dat ze ook verfrissingsdoekjes hebben (voor als je ergens onderweg bent en even snel frisser wilt voelent) maar weet niet zeker of dat ook van dit merk was.
Verder heb je ook nog lactacyd, maar die vind ik zelf vaak te geparfumeerd en het middeltje zelf vind ik ook iets te heftig.
Oja, en gebruik geen doekjes van kruidvat huismerk, want geloof het of niet, maar daar zit alcohol in! :(
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nooit zeep gebruiken ! . Alleen water , eventueel met met 'n piepklein beetje appelazijn erin . Je ruikt dan zeg maar 10 minuten 'n beetje naar azijn , en daarna ruik je "als nieuw" !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals al eerder gezegd is alleen met water wassen het beste. Als de flora in je vagina wordt aangetast kun je schimmels en jeuk krijgen. Een goede tip daartegen is je vagina in te smeren met yoghurt. Het is een heel oud middel hiertegen, onze grootmoeders deden dit al. Dit doe je gedurende een paar dagen 1x per dag na het wassen en drogen. Je zult zien dat het werkt. Ook mijn huisarts vond het een prima alternatief omdat het de zuurgraad verbetert. En het is nog goedkoop ook. Eventueel kun je deze tip met enige regelmaat herhalen.