Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Vraag voor de vrouwen : kan je menstruatie na de bevalling verranderen?

Na de geboorte van onze eerste zoon was het snel weer normaal maar na de geboorte van onze tweede zoon ( nu 14 maanden geleden) is mijn menstruatie korter en een heel stuk lichter , zou het met een inlegrkruis. Afkunnen zeg maar , hebben meer vrouwen dit meegemaakt ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
8.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (7)

Mijn menstruatie is wel veranderd. Ik heb (na 3 bevallingen, waarvan de laatste 3,5 jaar geleden) meer bloedverlies, maar minder pijn, en ik ben chagrijniger tijdens mijn menstruatie dan ervoor. Arme kinderen...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor zover ik weet kan je menstruatie altijd wel veranderen, ook als je niet bent bevallen.

Na mijn bevallingen had ik eigenlijk vrij snel mijn normale menstruatie weer terug. Maar nu, een paar jaar later heb ik ineens een veel heftiger menstruatie dan voorheen.
Daar is geen reden voor gevonden. Ik kan me herinneren dat tijdens mijn pubertijd mijn menstruatie ook heel anders was.
Niet zo veranderlijk als de mens, ehm... vrouw.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het veranderd echt wel enorm bij me eerste bevalling ben ik zeker een jaar niet ongesteld geworden, bij me tweede was ik leek het wel gelijk ongesteld de derde was heel licht en ik ben 15 januari 2011 bevallen van mijn vierde en het lijkt wel alsof ik nu heel veel bloedverlies. War wij vrouwen allemaal moeten meemaken he
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn menstruatie is na de bevalling juist heftiger geworden. Net als voordat ik de pil slikte en deze slik ik dus wel weer...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb me altijd afgevraagd: wie heeft er nu ob plus nodig...?
Ikzelf dus na mn bevalling ;-( Gelukkig 1 dag en daarna is het nagenoeg over.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jazeker, maar dan het tegenovergestelde. Van een redelijk gemakkelijke menstruatie, ben ik terecht gekomen in een voor mijn doen heftige menstruatie, met veel meer kramp en bloedverlies.
Bovendien is de PMS om de hoek komen kijken, en daar word je niet vrolijk van (man en kinderen btw ook niet!).

Overigens zijn er ook vrouwen die helemaal niet meer ongesteld worden, zonder aanwijsbare reden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij verandere menstruatie EN andere klachten (moeheid, depressie, spierpijnen, nervositeite, etc..) die langere tijd blijven bestaan na de zwangershap, kan er sprake zijn van een schildklierprobleem.

Schildklierproblemen ontstaan vaker na zwangerschappen. Ze onstaan in het 1e jaar na de zwangerschap.
Men weet nog niet precies waarom, maar mogelijk omdat het immuunsysteem dat in de zwangerschap op lager pitje staat (de baby is immers min of meer een 'vreemd' object) ineens volop gaat werken.

Niet iedere menstruatieverandering is een schildklierprobleem gelukkig. Als er ook andere klachten zijn, een simple bloedtestje (TSH, FT4) geeft al aan of er iets aan de hand is.

De menstruatieproblemen, heviger of minder, komen beide voor bij schildkilierproblemen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding