Hoe kun je cylinder en as meten zelf?

-1,50 heb ik links en rechts. Verder gaf de opticien geen info.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (2)

Dat kun je niet zelf meten. Je kunt je ogen eventueel opnieuw laten opmeten, of laat je verwijzen naar de oogarts voor een meting.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een "plus" afwijking (dus voor een leesbril) kun je nog een beetje zelf checken door in zo'n zaak waar ze die goedkope leesbrillen verkopen er een paar te passen.

Een cilinder is gewoon nooit zelf te meten, ik het er één, nu zowel + als - en daarom kan ik niet eens toe met die kruidvat leesbrillen, die zien allemaal even wazig, is de sterkte misschien goed, zie ik wazig door de cilinder.

Je kunt het zelf meten als je zelf zo'n meetset met van die glaasjes koopt EN je weet hoe je er mee om moet gaan.

Als de opticien alleen -1,5 doorgeeft gok ik (hoop het voor je) dat het alleen een "gewone" onscherpte is en geen cylinder
amigo