Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat betekent pijn in mijn oorschelp na het het slapen?

Ik heb soms als ik op mijn zij en dus op mijn oorschelp heb geslapen dat wanneer ik wakker word deze heel veel pijn doet. Nu vraag ik mij af hoe dat kan? Het voelt namelijk alsof het kraakbeen van mijn oorschelp gebroken is ofzo maar dat lijkt me niet zo/niet mogelijk. Iemand enig idee?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
23.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat grappig dat je die vraag stelt! Ik heb dat ook wel eens. Bij mij komt dat doordat m'n oor dubbelgevouwen zit tussen m'n hoofd en het kussen. Ik beweeg nogal veel, dus denk dat ie daardoor ongemerkt dubbelvouwd... Als ik dan wakker wordt weet ik gelijk hoe laat het is. Doet behoorlijk zeer!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Goh, da's grappig. Ik ben er samen met mijn huisarts, na jáááren een oorzaak gezocht te hebben, achtergekomen, dat het aan mijn kussen lag!

Het schijnt dat je kraakbeen, niet zozeer dubbel ligt, maar er toch bepaalde "vouwtjes" ontstaan, en dat dat zeer pijnlijk is, als dit zich weer in zijn "oorspronkelijke vorm" terugkeert, en pas na 10 a 15 minuten wegtrekt. Dit is allemaal niet zichtbaar, maar des te meer zeker voelbaar!

Ik zou eens een ander kussen uitproberen. Een gladde. Ik had er voorheen 1 met vlokken erin. Allemaal bobbeltjes dus eigenlijk. Nu heb ik zo'n schuimkussen. Nergens meer last van zeg..heerlijk!

Succes ermee!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dankje, ik sliep inderdaad de laatste keer op een slecht kussen. Sinds ik weer op een normaal kussen slaap heb ik hier geen last meer van gehad.

Andere antwoorden (2)

Da's een bekend probleem in de judo/worstelwereld. Een bloemkool-oor noem je dat. Bij het worstelen kneest het kraakbeen regelmatig. Dat moet je goed laten genezen, want anders blijft het pijn doen.

Wellicht heb je een te hard kussen, heb je een keer te ruw over je oren gewreven of iets anders.

Probeer een tijdje op je andere oor te slapen, en kijk of het dan beter wrodt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook ik heb dat af en toe, maar bij mij ligt het niet aan het kussen, maar omdat mijn oor dan bubbel heeft gelegen.
Doet best even pijn, maar gaat na een poosje van zelf over. Ik heb trouwens geen flaporen dat het daardoor zou komen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding