Dat geldt niet voor iedereen hoor, en ook de uitslapers slapen niet altijd uit.
Als ik wakker word en nog oh zo lekker in m'n bed lig, warm en zacht en comfortabel, hmmm, dan wil ik er helemaal niet uit. Ook omdat het dan meestal nog makkelijk is om weer in slaap te vallen.
Maar als ik die dag wat leuks ga doen, dan spring ik zo m'n bed uit. Als de zon schijnt: ik ben zo buiten.
Maar als het koud of regenachtig is... En dat bed zo lekker warm... Dan wil ik inderdaad me het liefst nog een keer omdraaien en weer wegsoezzzzen ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hahaha, een + voor het bekend voorkomen :D :D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedankt

Andere antwoorden (5)

Uitslapen in aangeleerd, je moet de smaak te pakken krijgen van de vroege morgen. Ik heb 38 jaar bij de post gewerkt en begon om zes uur. Nu ik al een paar jaar vutter ben ik het nog steeds rond zes uur dat ik er uit ben. `s Zomers een vroege wandeling, heerlijk, je dag is lang en als je vakantie heb heb je ook een lange vakantie. Wel is er verschil tussen mensen en mensen, je hebt ochtendmensen en avondmensen. Ik ga tussen 10 uur en half elf naar bed, een ander nooit voor 12 uur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat de meeste mensen 's nachts slapen. De ochtend is dan het beste moment om uit te slapen. Mensen met nachtdienst slapen vaan overdag, en dan is de middag/avond het beste moment om uit te slapen.
bamibal
13 jaar geleden
als je laat naar bed gaat ben je s,morgens niet goed uitgerust en wil je langer blijven liggen.
persoonlijk als ik uitslaap is het nooit later dan 9.00 uur omdat dat ritme in m,n systeem zit, maar ik ken mensen die na b.v een avondje stappen blijven liggen tot ver na de middag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aangezien de meeste mensen 's-avonds of 's-nachts naar bed toe gaan is het logisch dat als ze langer willen blijven liggen dat dit dan in de ochtend gebeurt.

Bovendien, stel dat er mensen zijn die om 19 uur naar bed gaan en dan 'uitslapen' tot 7 uur 's-ochtends. Zou dat dan iemand opvallen? Omdat 7 uur niet erg laat is om op te staan kun je niet spreken van uitslapen, hoewel ze wel 12 uur hebben geslapen.

De dag begint in onze samenleving nu eenmaal gemiddeld ergens tussen 6 en 9 uur 's-ochtends. Alles wat daar van afwijkt wordt gezien als extreem vroeg opstaan (voor 6 uur) of uitslapen (na 9 uur).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat komt omdat die mensen te laat naar bed gaan. Als je 's avonds om negen uur naar bed gaat wil je echt wel opstaan 's morgens.