Iedereen heeft wel een of meerdere geheimen, soms leuke maar ook wel lastige. Hoe ga je daar mee om?

Heb jij zo'n lastig geheim en durf je hier te vertellen hoe je dat dragen kan?Zonder het geheim zelf te vertellen natuurlijk!
:-)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3K

Het beste antwoord

Geheimen betreffen kwesties of zaken waaraan ik alleen (wil) denk(en) en niet over (wil) spreek (spreken). Met dat 'willen' ga ik om door er een besluit over te nemen. Ik maak het me bewust en bedenk dan dat ik zal zwijgen. En dat betreft zowel mij eigen geheimen, als die welke ik van anderen heb gehoord (en die dus niet hebben besloten erover te zwijgen).

Met andere woorden: wat geheimen betreft heb ik besloten een nogal zwijgzaam type te zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Dat kan ik niet want dan is het geen geheim meer
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vraag je duidelijk niet het geheim te vertellen maar hoe je ermee omgaat dat je meeedraagt, toch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zwijgen als het graf
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is veel beter! +1
Geheimen zitten "in" me, en ik geef ze daar een plaatsje.
Bij sommige geheimen (waarover ik me achteraf schaam, dat ik zoiets gedaan heb, omdat ik er iemand mee bezeerd heb) zitten ze niet lekker, en struikel ik er vaak over, andere geheimen maken, dat ik ze af en toe even van hun plaats haal, en erom moet glimlachen, omdat ik blij ben, dat ze er zijn.
Er leeft van alles binnenin mij - herinneringen, fantasieën, plannen, en ook geheimen.
En daar zitten ze goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heel mooi! +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als er geheimen zijn waarom je moet glimlachen en waarover je blij bent, dan kan je ze toch makkelijk onthullen (en dus delen)?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tuurlijk kan ik dat, maar of het jou ook zo blij maakt, als ik ze je laat zien, is natuurlijk zwaar de vraag.....voor jou is het hooguit een kennisgeving, waar je verder niets mee "kan". Of, als jij er anders over denkt dan ik, veroordeel je me misschien. Daarom hou ik óók mijn blije geheimen voor mezelf.......
Rieneke1
14 jaar geleden
mooi gezegd!
+1
ik zwijg.
ook over de geheimen van een ander.
geheim is er om geheim te blijven anders was het al geen geheim.

ik draag het soms als een last soms als noodzaak.
soms omdat het mijn kleine geheimpje is en alleen ik het geheim erin zie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb geen geheimen...

Nou ja...

Wat geheim is, is zo geheim dat het predicaat 'Top Secret' geen eens vermeld is. Maar dat even te zijde...

Het heeft allemaal met een dubieus verleden te maken, waar ik wel over spreek, maar nooit de hele waarheid vertel. En dit dan zonder te liegen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb meerdere geheimen.
En zal er nooit over praten. Sommige betreffen mezelf, sommige van anderen, die ze me in vertrouwen hebben verteld!
Ze zitten diep "in me" en soms als ik snachts wakker word lig ik er even over te denken.
Sommige zijn een belasting, andere zijn er gewoon en ze zijn veilig bij me.
Toevallig heb ik afgelopen week op iemands verzoek iets verteld over haar geheim aan iemand anders omdat ze dat zelf niet durfde.
Het voelde heel raar om iets te vertellen wat ik voor die anderen altijd geheim had gehouden.
Het resultaat was in dit geval dat degenen aan wie ik het moest vertellen zeiden, wat knap dat je al die tijd geheim hebt gehouden.
Ik vond het niet bijzonder knap, als je me vraagt iets niet te vertellen zal ik dat niet doen.
Mijn eigen geheimen betreffen hele moeilijke verdrietige periodes uit mijn leven waar ik nooit over zal praten!
Dat zal altijd geheim blijven!
Ik hoop dat iedereen dat respecteert, zoals ik dat ook bij anderen altijd zal respecteren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
mooi gezegd, en fijn dat het goed uitpakte!
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Knap gezegd! +1
Ik kan niet zo goed geheimen bewaren dus heb er weinig. Behalve als iemand bij in vertrouwen iets vertelt natuurlijk wel maar als ik bv iets geheim moet houden (bv een verrassingsfeestje voor iemand waar ik niet over mag praten is dat voor mij heel lastig....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lees het boek 'Radical Honesty' van Brad Blanton. Best ingewikkeld Engels, dus even doorbijten. maar een echte eye-opener!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Opkroppen. Totdat het er toch wel uit komt. Want uiteindelijk komt alles eruit. Let maar op, of het over een week is of over vijftig jaar. Mensen moeten alles vertellen. Het moet hun hoofd, hart en ziel verlaten.