mijn dochter is uit huisgeplaatst en nu woont ze bij haar vader mijn dochter is drie jaar oud wat zijn nu mijn rechten ik heb de voogdij

ik heb een psygose gehad en zag dingen die er niet waren

Weet jij het antwoord?

/2500

Als moeder heb je ook rechten om je dochter te zien.(mits met begeleiding) Meestal wordt er een uitspraak gedaan door een rechter. De situatie moet voor je dochter veilig zijn daar wordt naar gekeken. Er is ook een bemiddeling mogelijk via jeugdzorg.

Je hebt wel voogdij, maar het leven van je dochter speelt zich nu bij de vader af omdat ze daar woont. Op zich verandert er niks aan de voogdij, alleen kan vader nu net zo zijn gang gaan als jij dat kon toen je dochter nog bij jou woonden. Hij kan in principe alles doen zonder jou toestemming omdat vader nu de verzorgende ouder is. Als hij vervelend wil zijn, kan hij echt alles zonder jou regelen. alleen als hij haar op het paspoort wil, dan moet je toestemming geven.

Je schrijft "ik heb de voogdij" dat wil dus zeggen dat jij je dochter kunt terug halen om bij jou te wonen, maar is dat nu wel verstandig na een psychose? Je kunt in ieder geval proberen een afspraak te maken met je ex en evt. met begeleiding van iemand waaronder jij je zorg kreeg/krijgt, om je dochter toch eens een dagje bij je te krijgen zodat je je niet helemaal buitenspel gezet voelt. En bekijk het eerst een tijdje en zorg er in de tussentijd voor dat je ex ook hierin vertrouwen krijgt zodat hij je niet gaat tegenwerken, dan krijg jij er alleen maar problemen bij.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100