Morningsickness

Heeft iemand voor mij een tip tegen die verschrikkelijke zwangerschaps misselijkheid? Welke overigens door een of ander grapjas "ochtendmisselijkheid" genoemd is maar eigenlijk 24/7 misselijkheid had moeten heten :) ik ben nu 6 weekjes en al 2 wkn ononderbroken beroerd.. Liefs

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het echt lang aanhoud, en je geen eten meer binnen kunt houden raad ik je aan om langs te huisarts te gaan! Mijn vriendin werd na 3 maanden ! misselijkheid opgenomen in het ziekehuis.......

Het beste antwoord

Leg voordat je gaat slapen een paar biscuitjes in een bakje naast je bed.
Eet voordat je opstaat deze biscuitjes langzaam op. En sta dan langzaam op.

Bij mij hielp het, maar wat echt het beste hielp tegen ochtendmisselijkheid was een glaasje cola.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cola werd mijn moeder zo'n 50 jaar geleden al door de huisarts aangeraden!+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien een stomme vraag maar maakt t uit of t regular of light is??
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik had er wel een voorkeur in maar geen idee welke.

Andere antwoorden (4)

Gemberthee of gemberpillen schijnen goed te helpen tegen misselijkheid. Een snelle google leert me dat veel vrouwen die slikken tegen ochtendmisselijkheid. Heb er overigens geen ervaring mee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb geen antwoord maar zelf heb ik er tot 16 weken last van gehad en daarna ging het beter! Wat ik deed was 's ochtends voor het opstaan een droog beschuitje langzaam opeten maar dat hielp niet altijd :(. Maar mijn dochtertje is nu 12 weken en het is het echt waard!!! Sterkte ermee
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gefeliciteerd! Voorlopig hang ik nog ff boven de wc.. Of ik zit er op om voor de 10e x te plassen.. :)
Yoghurt of gele vla hielp goed bij mij. Kleine beetjes eten en zoals hier boven genoemd iets mee naar boven nemen voor net na het ontwaken (beschuitje).
Sterkte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vooral in de eerste drie tot vier maanden van de zwangerschap kan je last hebben van (ochtend)misselijkheid en overgeven. Niet eten maakt het meestal erger. Begin daarom met een licht ontbijt, en probeer daarna het eten over meerdere kleine, lichte maaltijden te verdelen. Je merkt zelf welke voeding u het beste verdraagt. Het is niet erg als je vanwege de misselijkheid een tijdje wat minder eet. Probeer wel voldoende te blijven drinken.

Sterkte!