Als je je ergens op moet concentreren, en je merkt na een uur dat je eigenlijk nog geen steek bent verder gekomen dan ben je dus snel afgeleid.

Als je met iemand staat te praten en je kunt je daar niet goed op concentreren omdat er om je heen ook gesprekken (of andere interessante dingen) plaatsvinden ben je ook snel afgeleid.

Als je ergens aan begint, en kort daarna jezelf bedenkt dat je "dit of dat" ook nog moet doen, en je begint daar vervolgens ook aan, dan ben je ook snel afgeleid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Probeer te leren achter de computer. Als je heletijd iets opzoekt dat niet relevant is raak je snel afgeleid.

hmm de ironie, ik beantwoord je vraag terwijl ik hoor te leren voor een toets morgen haha
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je vaak merkt dat je niet datgene hebt gedaan, wat je je had voorgenomen te doen. En wel iets anders hebt gedaan.

Toegevoegd na 13 minuten:
Bijvoorbeeld wel met je mobiel hebt zitten spelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb daar ook een beetje last van,ik had laatst dat ik in de aula stond op school en er kwam een vriend naar me toe en die zat een heel verhaal te vertellen en toen zag ik iemand met een pak koekjes voorbij lopen en liep ik gewoon naar die persoon toe om te vragen om een koekje,het vervelende was dat die vriend een heel verhaal zat te vertellen en ik gewoon wegliep, nog een voorbeeld is dat als ik bij nederlands zit en ik pak een lip-gloss dat ik daar egt een uur naar kan kijken en ik niet oplet. Ik probeer me het zelf af te leren door in lawaaierige ruimtens zoals een aula,een boek te lezen zonder van iets op te kijken en het werkt ook!

Groetjes.