Hoe kan je baard groei stimuleren op bepaalden plaatsen van het gezicht?

Leeftijd: 20jaar.
Geslacht: Man.
Haar kleur: Donker blond.
Ras: Nederlands/Duits.
Huidskleur: Blank.

Mijn baardgroei is niet volledig, op mijn kaak lijn tot op mijn nek groeit het zoals het "hoort". Alleen op mijn wangen en bovenkant van mijn lip(snor) een klein beetje of helemaal niet.

Heb al veel hierover op Google en op wikipedia getracht te vinden, maar ik kan nou niet echt vinden wat hier nou voor zorgt.

Ik weet dat bepaalden delen haar minder snel groeien, en dat het voor een "baard" ongeveer 4 weken duurt voordat je alles op een lengten zou kunnen trimmen.

Zover ik weet heeft "Biotine" ook wel met vitamine H of vitamine B8 aangeduid, hier effect op. Is dit zo, en in wat voor producten of vitamine tabletten van de kruitvat bijvoorbeeld kan je deze halen? Wat doet teveel Biotine met je?

Wat adviseren jullie, of wat weten jullie hierover?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.7K

Het beste antwoord

ik had precies het zelfde maakte me zorgen over me baard groei op me 20ste het was niet compleet nu ben ik 2 jaar later en moet ik me echt dagelijks scheren tot ergenis van me vriendin als ik dat een keer niet doe. hoe ouder je word hoe voller je baard word naar mijn ervaring.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Volgens mij is het gewoon een kwestie van aanleg, erfelijkheid. Als er echt middelen waren die de haargroei konden stimuleren zouden er nu waarschijnlijk weinig tot geen kale mannen rondlopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Biotine is vitamine B8, het is zeer onwaarschijnlijk dat je daar een tekort in oploopt. Het kan geen kwaad om extra in te nemen maar hetgeen je teveel inneemt word simpelweg afgebroken.
Ik ben bang dat het voornamelijk erfelijk is hoe je baardgroei is. Je bent nu 20 en ik verwacht dat je baardgroei de komende jaren vanzelf nog wel wat zal toenemen.

Naar mjn weten zal biotine je niet helpen. Het is wel van invloed op groei en herstelprocessen van de huid, het haar, de nagels, de zenuwen en het beenmerg. Maar, volgens mij gaat het toch echt geen haar laten groeien op een plek waar het vanzelf niet groeit.
Het wordt soms in bijv. shampoos verwerkt, maar het effect daarvan is twijfelachtig, aangezien biotine niet door de huid wordt geabsorbeerd.

Bij vrouw-naar-man transseksuelen speelt het te kort aan baardgroei natuurlijk ook een (grote)rol: ze geïnjecteren dan androgenen om de baardgroei op gang te laten komen. En als dat niet lukt implanteren ze haren..

N.B. Androgenen beïnvloeden onder meer de activiteit van de mannelijke geslachtsorganen en de ontwikkeling van de mannelijke secundaire geslachtskenmerken.

Tja, ik denk dat er dus al met al niet veel aan te doen valt, of het worden wel heel heftige behandelingen.
Je kan altijd nog kiezen voor de 'maik de boer-aanpak', een potje schmink erbij, even smeren en je hebt een pracht baard ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waar geen baardgroei is ,kan je niks aan doen ,daar waar haar groei is ,een btj ,warmte de zon werkt bewezen de baard groei is sterker na een dagje zon
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee geen link maar wel eigen waarneming .een ieder die zich dagelijks scheert merkt op een warme dag dat zn stoppels sneller groeien ,mogelijk, door de betere doorbloeding ook de zon met z'n sterke warmte straling doet de baard (haren )een wat sneller groeien.
Ik had zelf ook pas laat baardgroei, maar ik merkte wel dat als je je vaak scheert (hoe kort die haartjes ook zijn), dat de haartjes sneller gaan groeien, langer worden en ook stugger (dus dikker) worden. Het is net alsof je vaak naar de kapper gaat voor het haar op je kop, dan groeit je haar ook sneller weer terug.

Misschien dat dat dus wat helpt?

Toegevoegd na 1 minuut:
Het is trouwens ook zo met nagels knippen en oorsmeer verwijderen. Als je het vaker doet komt het ook weer sneller en meer terug.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou niet probere iets te vinden wat baardgroei stimuleert.
j natuurlijk dan, bv idd wat meer de zon op te zoeken is zoizo gezond voor je huid,
gezond eten, jezef fit houden, en gewoon goed scheren.
dat beteken niet extra veel scheren, maar gewoon goed.

tegengestelde richting, meegaand, van boven naar onder etc.
altijd netjes op je lichaam proberen te blijven, ja behalve tjdens werken dan, ja veilig werken haha.
maarvoorderest nietdruk om maken,je bent nu 20 , over 10 jaar zie je er weer een stuk "volwassener" uit.
baardgroei tot en met, een vette buik, noem het maar op.

voor nu gewoon zorgen dat je gezond blijft eten en gezond leeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ Mariette: de info over vrouw-naar-man transseksuelen (transmannen) klopt niet helemaal.

"Bij vrouw-naar-man transseksuelen speelt het te kort aan baardgroei natuurlijk ook een (grote)rol: ze injecteren dan androgenen om de baardgroei op gang te laten komen. En als dat niet lukt implanteren ze haren."

Transmannen krijgen -na psychologisch onderzoek- inderdaad testosteron voorgeschreven. Hiervan zal het lichaam vermannelijken. Ze krijgen dus een lagere stem, baardgroei, andere vetverdeling, sterkere spieren, etc.

Wij hebben nog nooit gehoord van (trans)mannen die een baard laten implanteren, als blijkt dat de groei onvoldoende is. Mannen (trans of niet) die dit overkomt, zullen hier -op enkele (medische) uitzonderingen na- in moeten berusten.

@ Uhurowan: hoeveel baardgroei mannen (en dus ook transmannen) uiteindelijk krijgen, hangt van een aantal factoren af. Genetische aanleg is een van de belangrijkste. Als de meeste mannen binnen je familie een onregelmatige baardgroei hebben, dan zal dat voor jou waarschijnlijk ook gelden. In elk geval is het zo dat het enkele JAREN kan duren voor je baardgroei volledig ontwikkeld is.