Wat kan ik doen?

Ik ben (vandaag precies) 2 weken gestopt met roken.. Van het ene moment op het andere gestopt.. Het niet-roken kost me weinig moeite.. Heb maar een paar lastige momentjes gehad..
Ik voel me frisser en fruitiger.. Alleen ben im me gister rotgeschrokken, ik ben 2 kilo aangekomen en ik was al van het type Rubens, dus ik baal als een stekker.. Ik vrees dat ik nog meer aankom, ik hoor zoveel spannende verhalen.. Heeft iemand tips voor me hoe dit tegen te gaan? Om gemotiveerd te blijven..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Niet ongerust worden!

Je bent net gestopt, dus je lichaam moet ook even ontwennen. Als je eet/snoep patroon niet veranderd is dan gaan die extra kilootjes ook weer weg!

Ga veel water drinken, en beweeg minimaal een half uur intensief per dag! ontbijt, lunch en diner niet overslaan en het liefst niet of nauwelijks snacken of snoepen. Dan zul je over 1 maand het eerste kilootje alweer kwijt zijn.

Vergeet niet dat je een enorme goede stap hebt gezet door te stoppen met roken!
Wel doorzetten nu, en je lichaam zal je geest belonen!

Succes!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het is normaal dat je een paar kilo aan komt als je stopt met roken. Maar die kilo's raak je na een tijdje ook weer kwijt.

Blijf het vooral volhouden, want het is makkelijker om een paar kilo kwijt te raken dan om te stoppen met roken.
Ga vooral niet minder eten, want dan gaat je stofwisseling zich vertragen.

Misschien een reden om nu lekker te gaan sporten?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als mensen stoppen met roken kunnen ze gemiddeld 4 kilo aankomen. Anderhalve kilo hiervan komt doordat de stofwisseling verandert. Na het stoppen kun je vaak beter ruiken en proeven. Daardoor smaakt het eten lekkerder en dat maakt dat je meer gaat eten. Vaak krijg je ook wat meer zin in snacks en snoep als je pas gestopt bent. Probeer te letten op wat je eet en zoek gezonde alternatieven. Je kunt denken aan fruit, suikervrij snoep, kauwgom, rauwkost en veel water drinken. Veel water drinken is ook goed voor het afvoeren van de afvalstoffen die vrijkomen en het zorgt voor een vol gevoel. Zorg voor voldoende lichaamsbeweging.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer ook alcohol en koffie tot een minimum te beperken.
Zorg dat je lever in topconditie komt te verkeren.
Drink meer water.
Beweeg zo veel mogelijk.

Blijf bedenken dat de voordelen die het stoppen met roken voor de gezondheid heeft, elk risico tengevolge van het extra gewicht verre te boven gaat.

Laat ook de media je figuur niet bepalen .
Straal gezondheid en tevredenheid uit!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat heeft volgens jou koffie en / of de lever hiermee te maken?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel koffie en alcohol belasten de lever,wat dan de vet verbranding ten nadele komt.