hoe zwaar is een wijsvinger

ik wil graag weten hoe zwaar een wijsvinger is voor een proefje op school

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Vul een glas tot de rand met water. Steek je wijsvinger in het glas en vang het water dat over de rand stroomt op.
De hoeveelheid water die je hebt opgevangen is bij benadering even zwaar als je wijsvinger.
bamibal
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vet!! Haha ik heb mijne op d keuken weegschaal gelegd :p
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
49 gram xD
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit gaat alleen op als je wijsvinger blijft drijven of zweeft in het water.
Een schip weegt net zoveel als het gewicht van de verplaatste vloeistof, een onderzeeër kan zowel stijgen als dalen in het water zonder dat er extra gewicht bijkomt. Dit is mogelijk door de ballasttanks te vullen met water danwel te legen.
Haha net even gewogen, mijne is 49 gram :p