mijn voet knakt als ik hem een beetje knik. hoe kan dit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
17.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hee dat heb ik ook! als ik mijn voet omhoog buig (dus met mijn tenen omhoog terwijl mijn been naar beneden blijft) en ik beweeg dan van links naar rechts dan is het steeds: knak knak knak... benieuwd naar de antwoorden en goeie vraag! +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heeft mijn man ook. Soms is dat heel Irritant als ie het vaak doet.

Antwoorden (5)

Als je voet 'knakt' zit er als het ware lucht tussen je gewrichten, waardoor het gaat knakken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kan ook zijn dat je daar wat minder kraakbeen tussen het gewricht hebt,waardoor de botten als het ware even tegen elkaar schuren.
Of dat het een pees/spierprobleem is.
Als het pijn gaat doen even naar de dokter.
Maar als het nog geen pijn doet is het meestal nog niet zo ernstig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In je voeten zitten veel botjes en als je je voet ontspannen hebt dan zitten deze botjes een beetje van elkaar en kunnen ze wat verschuiven door je voet iets te buigen span je de spieren aan en gaan de botjes weer in positie zitten en soms moet een botje even goed schieten en dat geeft de knak. In je voeten en handen zitten heel veel botjes bij elkaar zitten hier meer botjes dan in het totale rest van het lichaam. Dat is ook de reden dat je het vaker opvalt in de handen en voeten dan in de rest van je lichaam, maar soms voel je het ook wel eens in de elleboog of schouder en je knie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een soortgelijke vraag heb ik vorig jaar gesteld. Dit antwoord vond ik destijds het beste:
"Een iets te lang peesje tussen je middenvoetsbeentjes.
Op zich kan het geen kwaad, veel mensen hebben last van knakkende pezen. Vaak in de knie.

Als het pijn gaat doen, dan is het een ander verhaal natuurlijk. Hoogstwaarschijnlijk verdwijnt het vanzelf. Je kunt je voet ook met een beetje olie goed masseren zodat de spiertjes en peesjes soepel blijven."

http://www.goeievraag.nl/vraag/loopbeweging-hoor-elke-keer-afzet.63129
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dit zit tussen je gewrichtjes en het kraakbeen,vandaar het krakende geluid.als je bij de chiropractor komt werkt deze ook door de gewrichtjes soepel te maken,door ze op de plaats te brengen waardoor je een krakend geluid hoort,Vandaar het woord kraker. harriet