Het kon niet uitblijven dat ik hierop zou reageren want dit is een vraag die direkt uit het hart van het leven voor iedereen. Het geluk hangt af van je de liefde voor jezelf, de geluksmomenten die je ervaart als je luistert naar je eigen stemmetje je ik en het diepe zelf. Ik zou met aandacht naar binnen gaan en kijken wat daar afspeelt en dat allemaal tegen het licht houden. Ik zou kijken naar wat ik wel kan. Ik zou kijken of ik ergens plezier aan kan beleven zonder dat ik iets anders doe dan kijken naar binnen en wat zich daar afspeelt. Ik zou dan, als ik iets gevonden had wat plezier zou opleveren blijven op dat punt wat plezier en geluk oplevert. Ik zou niets anders doen dan daar heen gaan. Naar het geluk.... Ik zou in mijzelf gaan dansen, en in gedachten ervan genieten. Ik zou denken dat wat ik mee maak gaat iedereen op zijn eigen manier meemaken, dus bij iedereen vroeger of later, en op elk moment..Het is een komen en gaan...een kom en gaan. Alles op zijn tijd en onderwijl geniet ik.. Ik geniet van alles wat ik voel, denk en ervaar. Zoalang ik dat mag, doe ik niets anders dan daar blijven.. Ik zou dankbaar worden voordat ik dit alles nu nog mag meemaken, en dat delen met iedereen die met mij in contact komt en positief blijven...Ik zou heel intens naar de vogels gaan luisteren en ze bedanken voor hun lied voor mij gezongen.. Ik ben ziek maar heel gelukkig. . Ik in mijn als je dat voorelkaar krijgt ben je intens gelukkig, en geluk geef je door, en weet je, je maakt zelfs ook mij een beetje gelukkig, en als je gelukkig bent dan pas ben je een levensgenieter, in de echte zin van het woord. Ik hou van je, ook als ik je niet ken, maar ik weet dat jij niet anders bent dan ik. Ik hou van je, je maakt me gelukkig omdat jij gelukkig bent. Addy
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Van mijn gezondheid en die van mijn dierbaren. Als die goed is doet de rest er niet toe.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik zeg: op voorhand 't beste antwoord,,
Mijn geluk hangt af van in hoeverre is plezier heb in mijn dagelijke bezigheden. Er zijn verscheidene factoren die daar invloed op hebben, zoals gezondheid, financiën en zelfs het weer van die dag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoi, goedemiddag;

Als ik het voorelkaar kan krijgen dat ik alleen nog maar leuke dingen kan doen en de dingen die ik niet leuk vind aan een ander kan uitbesteden , die dat wel leuk vind om te doen en er goed door mij voor beloont wordt en als ik die dingen kan doen met vrienden en familie en er niets voor terug verwacht, dan ben ik volmaakt gelukkig.

m.vr.gr. .............. dirk ......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klinkt heel cliché, maar mijn gezondheid en die van de mensen om me heen. Ook zonder geldzorgen zijn, is wel iets wat me gelukkig maakt.

En het kan heel simpel zijn; ik heb een half jaar bijna niet kunnen lopen vanwege een hernia. Twee weken geleden geopereerd, alle ellende is verdwenen en ik kan het wel uitschreeuwen van geluk dat ik nu weer gewoon een stuk kan lopen. Gewoon heel simpel lopen met 3 euro in m'n zak voor een cappuccino onderweg.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gezondheid en de andere dingen die je opnoemt zijn alles behalve cliché. Dat moet een gelukkig gevoel zijn, om weer te kunnen lopen na een half jaar! Het lijkt me dat geluk dan in heel andere dingen gaat zitten dan misschien voorheen.
paulus811
14 jaar geleden
Hoi Marita, ja je gaat je realiseren dat sommige dingen minder gewoon zijn dan dat ze lijken. Dat je bevoorrecht bent met een goede gezondheid stond ik vroeger niet bij stil.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik denk dat alle mensen met een 100% goede gezondheid daar niet bij stil staan.. ik zelf ook niet,, ik zie om me heen enge dingen gebeuren.. en ik ga nu een stuk rustiger leven..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@paulus en Andy
Gezondheid lijkt inderdaad iets vanzelfsprekends als je het hebt, maar het is goed om er af en toe eens bij stil te staan dat dit niet zo is. Zeker als je gezond bent.
Als ik lieve mensen om me heen heb.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb geleerd dat nergens van af te laten hangen..kan zomaar ineens anders zijn namelijk.. het ene moment ben je stik gelukkig, het andere moment dood ongelukkig.. Je maakt je stemming zelf weet ik inmiddels en bepaalt zelf hoeveel invloed zaken van buitenaf op je geluk hebben..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gelukkig ben ik gelukkig, anders zou ik geluk niet kennen.

Geluk komt naar mij door prestaties. Mijn lichaam en geest zijn in staat te presteren. Zolang ik kan presteren, ben ik gelukkig.

Als ik niet meer kan presteren, fysiek of mentaal, zal het geluk afbrokkelen. Gelukkig zit ik niet achter de geraniums
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zie geluk als de kers op de taart - zo'n stemming die onze oosterburen zo mooi omschrijven : Jetzt hängt mir den Himmel voller Geigen.....- slecht vertaald met : nu hangt mijn hemel vol met violen.
En dat hangt dus nergens van af - dat ís er opeens.
Zo'n gevoel van : knijp me eens - is dit wel waar?
Volledig onverwacht, en volledig ongrijpbaar, maar o zo naar-adem-happend-heerlijk.

Ik hoop ze nog vaak te beleven, maar heb zulke momenten bijv. gevoeld op de rug van een paard, hoog in de heuvels van Wales, met die grote diepblauwe lucht over ons; en zittend hoog boven de Rift Valley in Kenya, met langzaam-voortglijdende wolkenschaduwen door de goudkleurige vallei, met de stem van de wind in het hoge gras waarin ik zat; een keer op safari, toen ik met m'n kop thee in de vroege ochtend keek naar het geconsentreerde, volgezeepte gezicht van mijn lief, die zich stond te scheren in een in de boom gehangen spiegeltje; kijkend in de donker-glanzende ogen van mijn honden op het moment dat mijn wereld-zoals -ik-die-kende ingestort was, omdat mijn ex niet meer verder wilde - die kers kan opduiken op de raarste taartpunten....

Ik heb dit een keer gelezen :

happiness is a butterfly
when pursued it is always just beyond our grasp
but sit down quietly
and it may alight upon your finger

en dat betekent 'geluk' voor mij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi verwoord, vooral dat laatste engelse versje.. +1 :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad heel mooi. Een +1 erbij van mij.
Ik ken het versje inderdaad, ook in het Nederlands: Geluk (liefde) is als een vlinder
als je het najaagt verplaatst het zich
Als je het niet opzoekt
komt het onverwacht bij je zitten
Ik weet dat het erg klinkt, maar voor mij is dat geld. Als ik geen geldproblemen heb, dan heb ik rust van binnen en kan ik het geluk dat ik al heb eindelijk voelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De manier hoe ik denk bepaalt mijn geluk.
Je bepaalt zelf hoe je tegen iets aankijkt, of je iets leuk vind of juist niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jouw persoonliojke geluk hangt ad van jezelf. Als je altijd wacht op iemand anders om je gelukkig te maken of jezelf volledig te voelen zul je dat niet vinden.
Geluk zoek je bij jezelf in de kleine dingen die je meemaakt. Als je jezelf verwend af en toe en daar dan ook van geniet. Je moet van jezelf houden, dan kunnen anderen ook van jouw houden en zul je jezelf gelukkig voelen.
In jezelf zit een kind. Dat kind moet gekoesterd worden. Die moet je liefhebben en voor zorgen. Als je jouw kind in jezelf dat geeft, zul je merken dat je jezself gelukkig voelt.
En als je dat dan jezelf toestaat om te doen dan is alles wat je van een ander krijgt een kadootje. Dan voel je jezelf gelukkig dat je dat mag ontvangen en kunt ontvangen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geluk heeft te maken met; je gezondheid, je relaties (seks) en je financiën. Als je daarnaast voldoende tijd en ruimte hebt en gewoon alles dik voor elkaar hebt, kan geluk niet uitblijven.