hoe komt het dat mij huid paarsig/heel bleek is en mijn nagels wit/paars zijn

Toegevoegd na 9 minuten:
en wat houd bloedarmoede in?:P

Weet jij het antwoord?

/2500

dan heb je waarschijnlijk een heel dun huidje. en wat betreft je nagels.. nagellak? nee grapje. denk dezelfde reden

Maak je er niet te druk over als je je nu goed voelt. Het kan aan je hart liggen. Laat het gerust uitzoeken. het doet mij denken aan hartpatienten die ik ken. Zijn ook je lippen af en toe blauw?

ben je soms ook kortademig, Als je bloedarmoede hebt, heb je te weinig rode bloedcellen in je bloed of je rode bloedcellen werken niet goed. Het wordt in medische termen ook wel anemie genoemd. In rode bloedcellen zit hemoglobine. Dit is de stof die zuurstof door je lichaam transporteert, waardoor je hele lichaam voldoende zuurstof heeft.Voor de opbouw van hemoglobine is ijzer nodig. Als je een tekort hebt aan ijzer of een aantal andere stoffen, kun je geen hemoglobine aanmaken. Hierdoor ontstaat bloedarmoede. Zoals met veel stoffen in het bloed het geval is, schommelt het hemoglobinegehalte (hb-gehalte) in het bloed tussen bepaalde waarden. Normaal gesproken liggen de waarden voor hemoglobine in je bloed voor vrouwen tussen 7,3 – 10 mmol/ml en voor mannen tussen 7,8 – 10,8 mmol/ml. Zit je hemoglobinewaarde hieronder dan is er sprake van bloedarmoede. Als het hemoglobinegehalte langere tijd te laag is, neemt je weerstand af en ben je meer vatbaar voor verkoudheid en andere infecties. Symptomen Symptomen van bloedarmoede zijn onder andere zwakte en vermoeidheid. Bij ernstige bloedarmoede kun je kortademig worden bij de geringste inspanning. Je huid en lippen worden bleek. De vermoeidheid kan gepaard gaan met hoofdpijn, duizeligheid en mogelijk flauwvallen. Bij pernicieuze anemie kunnen neusbloedingen optreden, je tong doet zeer, en je handen en voeten "slapen".

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100