Stoppen met roken tips:

* Als je wil stoppen met roken schrijf dan voor jezelf eens op papier op wat jouw voordelen en nadelen zijn van stoppen met roken of blijven roken. En kijk dan welk van de twee het meest doorweegt.

* als roken meer voordelen bied dan om te stoppen met roken. Kijk dan of je geen alternatief middel kan vinden voor het roken. Bvb Je wil niet stoppen met roken omdat je van roken rustig van word. Gebruik dan bvb een kop rustgevende thee.

* Als het bvb de gewoonte is om direct na het eten een sigaret op te steken. Begin dan vanaf nu onmiddellijk na het eten de tafel af te ruimen en de afwas te doen.

* Als je gaat stoppen met roken, vertel dan aan uw vrienden dat je gestopt bent met roken. Zo voel je jezelf ook verplicht om daadwerkelijk te stoppen met roken. (Anders heb je GELOGEN)

* Eens je besloten hebt om te stoppen met roken, werp dan alles weg in huis en in uw auto dat met roken te maken heeft.

* Begin met stoppen met roken op een zaterdag avond. Zo is het op zondag veel moeilijker om nog ergens sigaretten te kopen vermits de meeste winkels gesloten zijn.

* Beloon jezelf. Leg het geld dat je spaart door te stoppen met roken apart. En gebruik dit om iets leuk te kopen.

* Als het je niet alleen lukt om zonder hulp te stoppen met roken, bestaan er ook cursussen die je met andere mensen in groep kan doen.

* Of via uw huisarts kan je ook medicijnen bekomen die jou kunnen helpen bij het stoppen met roken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Lees het boek 'Stoppen met roken' van Alan Carr. Dankzij deze methode ben ik inmiddels al twee jaar gestopt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pieter2011
13 jaar geleden
Ik las het boek drie keer en ben uiteindelijk ook gestopt:
met lezen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha ik denk dat pieter bedoelt dat je zo niet stopt met roken
Uit ervaring weet ik dat stoppen d.m.v. hulpmiddelen (pleister, kauwgom, laser, boeken etc.) niet werken.
Althans, zeker niet als je er zelf eigenlijk nog niet helemaal klaar voor bent.

De enige en effectieve methode is om een datum te prikken. B.v. 1 juni a.s. en dan op die dag ook echt te stoppen. Gewoon cold turkey, geen gedoe, niet meer roken! Hoe je het wendt of keert, stoppen met roken is niets anders dan doorzetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in deze site staan 50 manieren om te stoppen met roken veel succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gebruik zo'n elektrische sigaar helpt echt en na een tijdje heb je die niet eens meer nodig en maak lekkere drankjes als je behoefte krijgt aan een sigaret en daar bedoel ik dus geen alcoholdrankjes mee alhoewel mag wel beetje;)
daaat heeft mijn moeder echt geholpen en ze was ook niet meer zo vaak chagerijnig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Behalve dat je het echt moet willen, is het heel belangrijk aan iedereen die het wel of niet wil horen vertellen dat je gestopt bent, zodat je a. schouderklopjes krijgt, en die werken beslist, en b. je nergens meer kunt roken in gezelschap.
Wat mij ook heeft geholpen is steeds het geld dat je uitspaart in een potje te stoppen, en dan jezelf belonen met leuke dingen.
Héél veel succes en doorzettingsvermogen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stoppen met roken is echt niet makkelijk ik ben zelf ook gestopt maar zonder het boek, ik heb mezelf elke keer voorgehouden dat het gewoon echt vies is! Ben vaak bij mijn vriendin geweest die niet rookt en ik dus ook niet rookte en zo ben ik het gaan afbouwen en heb een datum gesteld waarop ik gewoon niet meer mocht roken en ben zelfs voor die datum nog gestopt.
Als ik nu bij mensen ben die roken vind ik het ook echt stinken en blijf ik ook niet lang. Het belangrijkste van stoppen met roken is dat je er zelf achter staat en dat je mensen hebt die niet roken en je dus ook zullen steunen, sta je er zelf niet achter zal het je ook niet gaan lukken om te stoppen.

Evt zou je inderdaad het boek kunnen lezen van alan car
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stop voor je op vakantie gaat. Roken is meestal een 'gewoonte'. Na het eten etc. In een ander ritme en omgeving valt de gewoonte weg en heb je de eerste moeilijke weken gewonnen.

Gemotiveerde omgeving helpt ook. Niet afkeuren als je er toch weer eentje opsteekt maar je helpt om toch onlangs die ene, door te gaan.

De een doet t zonder hulpmiddelen, de ander heeft juist baat met pleisters, coaches, cursus ed. Je huisarts, apotheek kan je hierin adviseren. Ziektekostenverzekering vergoed tegenwoordig veel.

Ik ben er een groot aantal jaren vanaf, heerlijk! Nooit meer omrijden om sigaretten te halen en E Ijn ook wel heel erg duur...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben gestopt door middel van gelaserd te worden maar dat vond ik erg moeilijk. Ik heb het wel volgehouden maar dat moest van mezelf omdat ik er veel geld aan had uitgegeven.
Waar ik 3 dierbare heel goed mee heb zien stoppen is champix pillen. Hiermee leg je uit jezelf de sigaretten neer omdat die pillen ervoor zorgen dat het niet meer lekker is. Dit kan je na een gesprekje met de dokter krijgen en vaak nog vergoed ook. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon stoppen is het beste en werkt het beste. Geen hulpmiddelen en pas stoppen als je er echt klaar mee bent. Zo ben ik 10 jaar geleden gestopt (was een flinke roker) en geen moeite gehad en ik was er gewoon helemaal klaar mee. Wel eerdere stop pogingen gedaan maar stond er toen niet achter dus weer gaan roken.

Verder zijn er zoveel hulpmiddelen en voor verder info zie linken van voorganger.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben al een half jaar gestopt, en mijn rede was dat ik andere rokers zo ontzettend vond stinken. Maar ik rookte ook dus moest ik ook wel zo vreselijk stinken en toen ben ik gestopt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet voornemen dat het je laatste wordt, dan wordt je verlangen naar nog een peukje weer heel groot gewoon niet meer roken. Houd jezelf voor dat het een lange pauze is.