Aansprakelijkheid voor ziekenhuis of huisarts ?

Arts-assistenten bij zowel de huisarts als in het ziekenhuis. Vaak nog (lang) niet afgestudeerd tot specialist(e) of huisarts(e). Bijna altijd wordt dat wel vantevoren gezegd. Maar stel dat er iets totaal mis gaat,met fatale gevolgen. Verlamd dus niet meer kunnen werken of zo. Wie is in zo'n situatie hoofdverantwoordelijke en wie gaat dat voor de rest van jouw leven dan vergoeden ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Laat ik voorop stellen dat iedereen in opleiding stages dienen te volgen. Onder begeleiding van een ervaren kracht leer je het vak beter dan dat je ooit in de schoolbankjes zou doen. Stagiairs horen er nu eenmaal bij.

Wanneer een stagiar een fout maakt met dergelijke gevolgen zoals je die in je vraag stelt, dan is het leerbedrijf hiervoor gewoon verzekerd. De betreffende verzekeringsmaatschappij zal jou dan een financiële uitkering verschaffen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een arts assistent is een arts, die is al afgestudeerd als arts, maar moet zich nog specialiseren.
Het voordeel van je te laten behandelen door een arts-assistent is dat er altijd met een ervaren arts wordt overlegd. Er kijken dus twee artsen naar je.

Bij problemen ligt de aansprakelijkheid bij het bedrijf.