ik ben misselijk en heb gister me amandelen laten knippen

Ik ben 14 en Gister heb ik mijn amandelen laten knippen. Ging allemaal goed totdat ik iets wou eten duis vroeg ik een boterham
Ik heb 2 mini hapjes genomen en begon te braken , ook redelijk normaal kwam oud bloed uit en heb daarna nog een paar keer gebraakt
Maar in het ziekenhuis kreeg in van die zetpillen tegen we misselijkheid
Maar nu ben ik thuis en braak ik nogsteeds maar wat kan ik nu doen tegen de misselijkheid?
Alsjeblieft een duidelijk anwoort!!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.1K

Antwoorden (5)

Je hebt vast geeuwhonger, je voelt je misselijk maar je hebt eigenlijk gewoon honger, ik raad je appelmoes aan, had ik ook gegeten, lekker en het vult de maag, maar probeer goed te eten, brinta is ook goed om te eten, de huisarts zei dat ik voldoende moest drinken en eten, even doorzetten al doet het pijn! Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zult helaas niks kunnen doen en gewoon uit moeten zieken. Veel succes man, maar verder kan je niks doen, misschien wel op tijd gaan slapen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien kan iemand bij de apoteek iets halen tegen de misselijkheid?
Je eet best niet meteen boterhammen, maar zachte dingen zoals vla, ijsjes, yogurt en lauwe soep.

Verder eet je de eerste dagen beter niets dat heet, hard, te zout, gekruid of zuur is. Dus ook geen tomaten of fruit!

Over enkele dagen zal het vast al beter gaan.
Anders: naar de dokter!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kunt behoorlijk beroerd zijn na een narcose, dat is bij de één erger dan bij de ander.
Alleen ben jij geopereerd aan je amandelen en dat maakt het slikken en eten zo lastig, helemaal als je misselijk bent en moet braken.
Je kunt thuis weinig tegen de missselijkheid doen, probeer wel te drinken, geen melk of koolzuurhoudende dranken, maar gewoon water. Of neem een waterijsje.
Als je blijft braken zou ik contact opnemen met de KNO arts.
Als je vers bloed braakt ook zeker contact opnemen.
Ga lekker op bed met een paracetamol.
Veel sterkte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk heb je gewoon last van de nawerkingen van de verdoving. Veel mensen zijn misselijk na een operatie. Eerst een tijdje niets eten, en hooguit water met lepeltjes tegelijk, en dan langzaam opbouwen zolang je het binnen kunt houden. Meestal is het de volgende dag al weer over. Als dat niet het geval is: naar de huisarts of terug naar de KNO-arts om de oorzaak op te sporen en een geneesmiddel tegen de misselijkheidheid te krijgen.