Waarom klopt je hart sneller als je bang bent? Wat heeft het voor reden?

Ik bedoel niet hoe het komt, maar ik wil graag de reden weten. Ben je dan bijvoorbeeld alerter?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Zoals hierboven al aangegeven is, bereidt het lichaam zich dan voor op een actie.

In de natuur geldt: Vechten of..vluchten..en de mens is onderdeel van de natuur..

Heel het lichaam staat dus paraat voor ofwel de strijd, ofwel de vlucht.

Heel je lichaam, dus spieren, zenuwen, hersenen enz. enz...alles staat gereed voor een reactie/activiteit

Als je lichaam dit vermogen zou missen..leefde je mogelijk veel minder lang..

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je lichaam maakt zich op om te vechten of te vluchten; je bloed wordt sneller rondgepompt zodat je er klaar voor bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je lichaam zet zich geloof ik in een verdedigingshouding. En bij een snllere hartklopping(niet te snel natuurlijk) dan stroomt er meer bloed met zuurstof langs spieren ed en dan ben je sterker(hier komt ook adrenaline vandaan ;))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je bang bent maakt je lichaam zich onbewust klaar om te vechten of te vluchten. Om goed te kunnen vechten of snel te kunnen vluchten, moet je hart sneller kloppen. Natuurlijk vecht of vlucht je niet altijd, maar het is toch een automatische reactie van het lichaam.