Gapen ook al is het intresant

Ik moet best vaak gapen bij intresante dingen dat vind ik niet fijn wat dat komt zo intiligent/ ongeintreseerd over hoe komt dit en kan ik er iets aan doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Amadea
13 jaar geleden
Komt gapen volgens jou intelligent over?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die vrijheid is fijn, net zo fijn als de vrijheid om niet te vallen over reacties...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ontelligent sorry foutje ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@TDTilbo: en wat let jou hetzelfde te doen, hmm? Ben je nu niet ook lekker aan 't afzeiken ipv de vraag te beantwoorden?

Antwoorden (4)

Een reden van gapen is zuurstof gebrek, dus doordat je in de les wat inkakt willen de hersens zuurstof en kun je gapen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je gaapt ook als je een lege maag hebt.. dat wordt ook wel geeuwhonger genoemd . .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gapen of geeuwen is een mechanisme dat de spierspanning doet toenemen. Slaperigheid is de uitgelezen toestand om te geeuwen. Beeld u in dat u na een lekkere maaltijd in een verduisterde en oververhitte zaal een lezing bijwoont met dia's die elkaar in een regelmatig tempo opvolgen... Het zal niet lang duren voor uw spieren zich ontspannen en daardoor gaat u geeuwen. Idem dito in de wagen: de monotonie van de witte lijnen op de weg, geen prikkels, een iets te hoge temperatuur, eventueel ook wat te weinig licht en u begint te geeuwen. In dit geval is het een alarmsignaal: u bent minder waakzaam! De hoogste tijd om u te herpakken, want anders dommelt u gegarandeerd in.
Geeuwen we uit verveling? Jazeker en ook dan is het een signaal dat onze waakzaamheid afneemt.
Soms hebben we de indruk dat we gapen van de honger. Eigenlijk hebben we dan een te lage bloedsuikerspiegel die - zonder dat daar een duidelijke verklaring voor is - het geeuwmechanisme in gang zet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oke hartelijk bedankt :)
Het kan zijn dat je door je interesse kalmer/ ontspannender wordt en langzamer gaat ademen. Als het klopt dat je gaat gapen vanwege zuurstof te kort ( wat overigens nooit wetenschappelijk bewezen is) kan het in jouw geval dus aangeven dat het je juist wel boeit :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ok dat zal het denk ik zijn bedankt;)