Is het gebruik van water met magnesiumchloride-oplossing gezond?

Om na een wedstrijd te rehydrateren, en voor een optimale opname van het water in het lichaam (in plaats van de directe uitscheiding ervan) raadt men mij aan water met een oplossing van magnesiumchloride te drinken. In welke hoeveelheid moet ik die drinken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (1)

De te gebruiken oplossing is een 2.5% magnesiumchloride hexahydraat (MgCl2-6HO) oplossing (d.w.z.: 25 gram/1 liter water).
De dosering is als volgt:

- Volwassenen en kinderen ouder dan 5 jaar ... 125cc
- 4 jaar oude kinderen ... 100cc
- 3 jaar oude kinderen ... 80cc
- 1-2 jaar oude kinderen ... 60cc
- Kinderen ouder dan 6 maanden ..30cc
- kinderen onder de 6 maanden ... 15cc.
Deze hoeveelheid moet oraal worden toegediend.