Als je door teveel tillen last van je rug hebt gekregen, hoe lang moet je dan wachten voordat je daarmee naar de huisarts gaat?

Als je door een keer teveel tillen last van je rug hebt gekregen, hoeveel weken moet je dan wachten voordat je daarmee naar de huisarts gaat?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (8)

Een 2 weken toch wel.. en intussen dus goed uitrusten, zoveel mogelijk ontlasten en op een goede manier proberen te bewegen..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet wat ermee bedoelt wordt, en toch merk ik telkens dat ik even een knop om moet zetten als mensen beginnen over ontlasten. Ik ben mentaal schijnbaar minder volwassen dan sommige mensen mij plaatsen.
Dat hangt er vanaf hoeveel 'last' je hebt. Als het een beetje spierpijn is, is er geen paniek. Als je bijvoorbeeld problemen hebt met plassen, zou je een hernia kunnen hebben. Dan moet je direct naar de arts en worden doorverwezen naar een neuroloog. Tussen die twee uitersten moet je zelf bedenken hoe ernstig het is.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
'T lijkt sterk (of is) op spierpijn maar 't is nu al wéken zo. Geen probleem met plassen.
paulus811
14 jaar geleden
Ik ben geen dokter en kan/wil geen diagnose stellen, maar als het al weken duurt zou ik naar de huisarts gaan. Wat heb je te verliezen? Als het iets is waarvoor je behandeld moet worden, duurt het ook weer weken voordat die molen op gang komt. Mijn advies is naar de huisarts. Of hoop je op een antwoord waaruit blijkt dat dat niet nodig is?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou, ik hoor vaak van mensen dat ze niet zo snel naar de huisarts gaan.
paulus811
14 jaar geleden
Ik hoor ook vaak van mensen dat ze te laat naar de huisarts gaan. Zo erg zal t wel niet zijn, maar gewone spierpijn is na 3 dagen echt wel over.
Wordt het erger? Dan zou na 3 a 4 dagen toch wel gaan. Je kunt altijd de dokter bellen om te overleggen. Tot die tijd de spieren goed warm houden en insmeren met srl gelei.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij gewone spierpijn is het goed om te blijven bewegen, alleen niets forceren.
Is de pijn er echt "in geschoten" dan kan je beter wel meteen naar de dokter gaan. Ook als de pijn erger wordt moet je even naar de dokter.
Verder kan het verlichting van de pijn geven als je het met een speciale balsem of gelei insmeert (verkrijgbaar bij de drogist of apotheek). Warmte, zoals met een kersenpittenkussentje, kruik o.i.d. geeft ook verlichting van de pijn.
Neemt de pijn niet langzaam af dan zou ik na 1 à 2 weken naar de dokter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Schrik niet, er zijn heel wat verschillende soorten rugpijn, en dus met bijbehorende behandelingen. Kijk voor meer informatie op de site van het Nederlands Huisartsengenootschap. Vul bij zoeken (bovenaan de pagina) het woord 'rugpijn' in. Hier kun je ook tips vinden, bijvoorbeeld wat de beste manier is om uit je bed te komen. Een andere betrouwbare website voor medische vragen is Kiesbeter.
td
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je nog enigszins 'normaal' kunt bewegen probeer dan af en toe wat te fietsen, als dat niet gaat zou ik toch maar naar de dokter gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Fietsen? Hmm... Dat wordt weer afgeraden door de RSI-vereniging - net als boodschappen doen.
Lol...
Geen huisarts. Zonde van je tijd. Gewoon rechtstreeks een fysiotherapeut bellen. Je hebt geen verwijzing meer nodig tegenwoordig. Wel even checken wie de rekening betaald: jij of de verzekeraar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn ervaring is als volgt : ik ging wel direct naar een huisarts . Hij verwees me naar mensendiecktherapie. Daar leerde men mij goed te bewegen (preventief).
Beweging tot de pijn grens bevorderd de doorbloeding en dus de transport van voedingsstoffen, en helende stoffen die het lichaam bevat en kan de zelf heling beginnen. Ook goed dacht ik !

beterschap !