Wat doet meer pijn, een bevalling of een niersteen koliek?

Of is dit niet met elkaar te vergelijken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
20.5K

Het beste antwoord

Ik heb 2 bevallingen gehad en een keer een acute niersteenaanval. Geef mij de bevalling maar. Bij de niersteen heb ik letterlijk over de grond gekropen van de pijn. Geen paracetamolletje hielp op dat moment. In het ziekenhuis kreeg ik een zetpil en de pijn werd iets minder. Nou, geef mij maar een bevalling. Daar krijg je iets moois voor terug, bij nierstenen niet echt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Dit is inderdaad niet te vergelijken. De pijngevoeligheid van de ene mens verschilt sterk van die van een ander.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uit ervaringen uit mijn omgeving (familie) weet ik dat een niersteenaanval in het algemeen altijd zeer heftig is, terwijl de ervaren pijn van een bevalling nogal varieert.
Zo zei iemand dat ze liever een bevalling heeft dan een ingrijpend bezoek aan de tandarts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit zijn twee totaal verschillende pijnen, die niet met elkaar te vergelijken zijn.

Bevallingspijn is een heel ander soort pijn dan pijn bij een aandoening. Bij bevallingspijn verkeert een vrouw ook in een andere toestand, dan wanneer zij een 'gewone' fysieke pijn zou hebben. Ze is namelijk niet ziek en daar zit de essentie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een bevalling doet meer pijn, dat is mijn ervaring en ik ken allebei.
Bij koliekpijn kun je een pijnstiller slikken en bij een bevalling liever niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ronron1212
13 jaar geleden
Bij een zware koliekpijn help geen pijnstiller meer alleen morfine
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb gelukkig altijd Diclofenac in huis en dan zakt het gelukkig wel iets mee af.
niersteen aanval is zeer pijnlijk en heftig, het kan ongeveer even erg zijn als een bevalling, alleen weetje bij een bevalling waar je het voor doet. dus wordt de pijn al veel minder omdat je er wat heel moois voor terugkrijgt, maar het is wel te vergelijken heb ik gehoord!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij een bevalling bouwt het pijnniveau langzaam op en krijgt je lichaam de gelegenheid om grote hoeveelheden stress-hormonen af te geven. Bovendien weet je waar je het voor doet.
Naar wat ik begrepen heb, kan een niersteenaanval heel erg acuut opdoen en rol je zowat over de grond van de pijn. En als je je eerste niersteenaanval hebt, moet je wel haast denken dat je dood gaat. Het lijkt me onvergelijkbaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een vriendin van me heeft twee zware bevallingen gehad, en heeft ook ervaringen met (darm- en nier)kolieken. Zij zegt altijd dat ze liever een bevalling heeft, minder pijn en je houdt er tenminste iets aan over ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+je, gelijk aan mijn ervaring en antwoord :)"
Hoe een bevalling voelt weet ik niet, maar ik heb nu voor de 4e keer nierstenen met iedere dag meerdere koliek aanvallen die soms wel 5 uur aanhouden. Ik kruip dan echt over de grond en zoek de gekste houdingen om de pijn te kunnen dragen. Er is echter geen houding om die pijn te kunnen doorstaan. Woensdag geopereerd , nierstenen eindelijk verwijderd na een half jaar en nu hebben ze een zogenaamde dubbel j catheter geplaatst van mijn nier naar mijn blaas. Met als gevolg dat ik nu nierkolieken en blaas kolieken heb (omdat ze beide dat ding afstoten)die nog meer pijn doen dan de niersteen aanvallen. En voor mij de meest gruwelijke pijn die ik tot nu toe gekend heb.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sterkte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je wel Hippo !
geef mij ook de bevalling maar mijn koliekpijn was dan van galstenen maar die zijn vergelijkbaar en alleen in bedwang te houden met morfine, tijdens mijn bevallingen had ik die echt niet nodig hoor.