Kan het dat als je ongesteld bent en dat je een tampon in hebt sneller moet plassen?

Ik moet altijd veel sneller plassen als ik een tampon in heb. Kan het zijn dat als die iets voller en dikker word dat het op je blaas gaat drukken? Ik heb altijd de aller aller grootste tampons in zodat ze langer kunnen blijven zitten.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.6K

Antwoorden (2)

Inderdaad, de tampon neemt ruimte in in je onderbuik, waardoor er minder ruimte voor je blaas is. je vagina en blaas zitten zo dicht tegen elkaar aan dat ze tegen elkaar drukken. Ook tijdens het vrijen kan je daardoor sneller het gevoel hebben te moeten plassen.
Je kan betere wat kleinere tampons gebruiken en deze vaker vervangen. Hoe langer een tampon met bloed in je vagina zit, hoe langer bacteriën de kans hebben om te broeien, dit kan het 'klimaat' in je vagina ernstig verstoren. Bovendien zal je sneller gaan 'ruiken, wellicht merk je dit zelf niet, maar anderen (en honden) wel. Laat alleen 's nachts je tampon zolang in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat ook een oorzaak kan zijn is het volgende: vaak hou je de dagen voorafgaand aan de menstruatie extra vocht vast. Vanaf het moment dat de menstruatie plaats vindt laat je al dat vastgehouden vocht weer los. Veel vrouwen moeten daarom veel vaker dan normaal plassen als ze hun menstruatie hebben. Het hoeft dus niet door te tampon zelf veroorzaakt te worden.