Als je nu net eindexamen gedaan zou hebben, welke opleiding zou je dan willen gaan volgen?

is die keuze hetzelfde als destijds?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als ik nu eindexamen had gedaan, zou ik er ernstig aan twijfelen of ik het wel had gehaald...

Antwoorden (16)

Nee absoluut niet. Ik zou een meer algemene opleiding gaan kiezen HTS of HEAO en niet zoals ik gedaan heb eerst een verzorgende opleiding.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou in deze tijd wederom psychologie gaan studeren...

Overigens wederom puur voor de 'fun'...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Echt niet.. dan ging ik toerisme doen of zorg en welzijn..In ieder geval nooit meer wat ik nu doe en waar ik maar niet van los kan komen..
:-(
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat doe je nu dan? En waarom zou een carrièreswitch niet werken?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zit bij toeval al mijn hele leven in de sales.. ben er toevallig ook nog goed in.. loop tegen de 50 jaar inmiddels.. ben al 1.5 jaar naar iets aan het zoeken en word niet aangenomen omdat ik qua denk en werkniveau te "zwaar"ben geworden.. en inmiddels te duur ook.. Er is nergens oren naar iemand die juist een totaal andere branche/werk zoekt..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh.. zullen we ruilen...
Oke, ik zit niet meer in het toerisme, maar was wel blij daar uit te zijn. Lonen zijn vrij laag (tenminste bij de touroperator waar ik werkte) en er zitten teveel vrouwen op de afdeling. Sorry dat ik nu mijn eigen sexe-genoten moet afvallen, maar ik vond het niets. Stikjaloers op elkaar, voor de vorm vriendelijk, maar achter de rug van het slachtoffer om zo intens roddelen... NOOIT WEER.
Ik zou dan de computerwereld induiken met als doelstelling om zelf eens een besturingssysteem te ontwikkelen.
Een systeem dat nooit meer vast kan lopen, niet gehackt kan worden, geen spam en virussen kan bevatten en dat direct voor je klaar staat zodra je de computer aanzet.

Wat daarvoor de beste opleiding is, ben ik nog niet achter.
Iets met veel wiskunde, sowieso, en dat is iets anders dan mijn werkelijke opleiding; een grafische.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou dan de opleiding voor verpleegkundige gedaan hebben.
Toen ik jong was, had je als meisje uit een groot,katholiek arbeidersgezin gewoon die kans niet, buiten het gebrek aan geld was er ook geen plek waar je rustig kon studeren. Je moest ook helpen in de huishouding.

Toch heb ik genoten van de opleiding en het werk dat ik ben gaan doen: gezinsverzorgster. Helaas is dat beroep in de jaren 80 wegbezuinigd.
Ik werk nu als helpende (bewoners wassen, aankleden, helpen met eten) ,dat vind ik ook heel leuk om te doen en geeft meestal veel voldoening!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan zou ik HBO Maatschappelijk werk gaan doen. Dat wilde ik altijd al maar kon niet met mijn vooropleiding...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik was 17 toen ik begon aan mijn opleiding aan de academie voor lichamelijke opvoeding, en na 2 jaar ging ik hospiteren - les geven onder leiding van een ervaren docent. En hoe heerlijk ik sport vond, en hoe graag ik ook mensen iets wil leren, ik kwam er al heel snel achter, dat ik er absoluut niet tegen kon, als mensen niet gemotiveerd en niet te motiveren zijn. Na de opleiding ben ik totaal ander werk gaan doen, waardoor ik heel veel van de wereld heb kunnen zien, en ik heb er enorm van genoten - het bleek een droombaan !!!
Als ik nog eens opnieuw zou kunnen beginnen, zou ik nu wél diergeneeskunde gaan doen (als ik ingeloot zou worden, natuurlijk....)
Ik heb, in mijn vrije tijd, wel diploma's gehaald voor dierenarts-assistente, veeverloskundige, en hondentrainer - het bloed kruipt waar het niet gaan kan....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Destijds (36 jaar geleden) had ik weinig keuze. Ik wilde graag naar Breda voor een opleiding in de toeristische sector, maar mijn ouders vonden dat in onze woonplaats voldoende opleidingen waren. Niets in het toerisme, dus koos ik voor de kortste, een 2-jarige opleiding voor apothekersassistente. 1 x gezakt en niet verder gegaan.
Als ik nu weer zou kunnen kiezen zou het toch NHTV of iets in ICT worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou nu kinderleidster willen worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jazeker, na mijn middelbare school ben ik een jaar naar high school gegaan. Ik ben in de buurt van Los Angeles geplaatst. Een hele goede ervaring!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb ongeveer de opleiding gedaan die ik wilde doen en dat is verpleegkundige. Als ik wat slimmer was, zou ik graag rechter zijn geworden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met alles wat je NU weet bedoel je?

Tsja, dan zou je uiteraard niet dezelfde opleidinggaan volgen, dat is zonde van de tijd, wnat je weet het al.
Dan maar iets anders wat me ook interesseert.

Of opnieuw kiezen *zonder* alles wat ik nu weet? Tsja, dan zou ik waarschijnlijk dezelfde keuzes maken.
Ik maakte die keuzes met alle info en voorkeuren die me op dat moment ter beschikking stonden en heb daar geen spijt van. Nu weet ik meer natuurlijk en ben ik veranderd, maar ja zo is het leven:) dat heet ontwikkelen.

Als je NU denkt dat je TOEN iets ander had moeten gaan doen, wat let je? Gewoon klein beginnen, dan heb je vaak al snel de bevrediging daarvan (de 80-20 regel). OF je ziet al snel in dat het toch ook weer niet zo leuk was als je dacht. En dan ben je alweer wat wijzer geworden dus.

Leven is leren en ontdekken. Als je denk dat je daarmee klaar bent is het einde daar....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee. Ik zou een meer specifieke opleiding hebben gekozen in plaats van die hele brede die ik nu gevolgd heb.
En dan zou ik gekozen hebben voor communicatie, marketing, PR of Maritieme biologie (laatste heeft mijn interesse)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou een opleiding in de automatisering volgen. Nu, na 30 jaar, heb ik alles in de praktijk geleerd. Maar je mist toch wat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik zou weer kiezen voor een opleiding in de zorg/welzijn, maar dan wel een niveau hoger, nu zal dat niveau 5 zijn... SPH...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Biomedischetechnologie, maar ik moet m'n eindexamen pas over 2 jaar doen.