Extreme vermoeidheid.

Ik ben nu sinds eind 2008 erg moe, ik had toen pfeiffer, de dokter zegt nu dat het daar niet meer door komt.. Die zegt dat het komt door mijn heupklachten.. Ik geloof dat niet. Ik moet hopelijk half april naar een arts die gaat bekijken wat ik heb. Maar hoe moet ik tot die tijd omgaan met deze vermoeidheid. Ik werk 16 uur per week, maar dat is al te veel. Over het slapen hoeft geen reactie te komen, ik weet nu hoelang ik moet slapen om de dag door te komen, en/of soms op de dag nog te slapen. Ik kan hier echt niet meer mee omgaan.. Iemand tips??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom pas half april naar een arts?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat ik vanaf december al op de wachtlijst sta :( ik ga naar de reade, dat is een revalidatie centrum die een team heeft wat dit soort dingen uit zoekt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
He, vervelend zo'n lange wachtlijst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja :( ik word er niet erg gemotiveerd van :(
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
:$ bedankt honda1...

Het beste antwoord

Ik heb hier op het moment ook last van, als gevolge van een auto ongeluk. Doordat mijn lichaam nog aan het genezen is (wat veel energie kost) ben ik erg moe. Ik ga hiermee om door me aan een redelijk strak schema te houden, sinds ik dit doe gaat het al stukken beter. Als ik wakker word blijf ik ook wakker, dus ik blijf niet liggen (dat werkt vermoeiend) ik douche en ga werken. Als ik thuis kom wil ik het liefste een dutje doen, maar dit ontwijk ik, want het maakt me alleen nog duffer. Ik ga met mijn hond wandelen en probeer buiten te komen. Mij lukt het nu soms om 20 uur te werken, omdat ik de schema aanhoud. Ook let ik enorm op wat ik eet, allemaal gezonde producten. Maar je dokter kan wel gelijk hebben over dat het door je heup komt. Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor je reactie! Ik weet dat regelmaat het belangrijkste is. Het is alleen zo dat ik niet elke dag dezelfde bezigheden heb. Het is voor mij als ik moe ben erg moeilijk om dat te negeren omdat ik gewoon echt ter plekke in slaap val en als ik dan niet even slaap, dan val ik tegen 7 uur in slaap en dan word ik niet meer wakker haha. Met de hond lopen geeft me wel heel veel geestelijke energie, maar lichamelijk trek ik het niet om langer dan een kwartier te lopen. (Ik liep vroeger 3 x een uur en 2 x een kwartier met de honden). Wat kan ik het beste niet eten?? Nogmaals bedankt!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gebruik vezelrijke voedingsmiddelen
* Kies vooral producten met oplosbare vezels, zoals appels,
haver en peulvruchten.
* Gebruik minder geraffineerde (niet natuurlijke) producten
zoals met wit meel (wit brood) en toegevoegde suikers.
* Beperk koffie gebruik. Cafeïne zorgt weliswaar voor een
energiestoot, maar wordt meestal gevolgd door toene-
mende vermoeidheid als gevolg van een dalende
bloedsuikerspiegel.
* Drink niet te veel alcohol. Alcohol onderdrukt het centraal
zenuwstelsel en verlaagt ook de bloedsuikerspiegel.
* Eet voldoende chroomrijk voedsel. Dit mineraal is noodza
kelijk voor een goede bloedsuikerregeling en vinden we
onder meer in lever, kaas en volkoren granen.
http://www.gezond-vitaal.nl/Vermoeidheid.html Zelf ontwijk ik alles wat uit een potje komt, en probeer zoveel mogelijk "puur" te eten, wat inhoud dat ik veel groenten en fruit eet, en sausjes zelf maak (voor spaghetti ed). Ook ben ik langs een dieetist geweest, deze zei dat een minimum van 4 plakken (donker)brood met boter per dag nodig is, en veel groente en fruit. Peulvruchten zijn ook erg goed. Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt:)

Andere antwoorden (5)

Kijk eens op www.buteyko-methode.eu
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eerste zin gelezen van die site, meteen al afgehaakt. Iedere methode die pretendeert zo'n beetje alles te genezen, is per definitie nep.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Soms moet je even verder kijken dan je neus lang is. Onder aan die website staat jou informatie. Uit eigen ervaring kan ik je zeggen dat me bijna nooit meer moe voel, en aan 6 uurtjes slaap per nacht genoeg hebt.
Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik (vraagsteller) gaf niet de reactie van hierboven, maar ik ga zeker die site bekijken! Super bedankt!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb net een stukje gelezen en ben zeer enthousiast!!! Moet nu eten dus lees straks verder haha super bedankt!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die site is echt geweldig!! bedankt :D
voldoende slapen doe je al maar neem genoeg rustpauzes op een dag,,, bijvoorbeeld als je thuis komt van het werk. ga dan rustig even op de bank zitten met kopje thee met honing erin dat is namelijk wat suikers wat je binnen krijg. Ik heb bloedarmoede en het kan zo zijn dat jij dat ook heb. eet voldoende vlees en groentes hiervoor.en mocht je thuis opruimen (huishouden) neem dan tussendoor ook even een pauze. voornaamste is om rustig aan te doen en aan jezelf denken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou eens aan je dokter kunnen vragen of je melatonine iets voor je betekenen kan. Dit is een stof die je hersenen aanmaken om te slapen. Homeopatisch dus. Is zonder rezept te verkrijgen. Die kun je dan voor het slapen gaan nemen. Misschien dat je hierdoor dieper slaapt en meer uitgerust bent
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stoffen die je hersenen aanmaken en homeopatie hebben niets met elkaar te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou denken dat het niet verstandig is melatonine zomaar op eigen initiatief te gaan nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij staat er om de dokter te vragen hè. Eerst lezen, dan reageren
Via je zorgverzekering kun je gratis zorgbemiddeling krijgen. Er wordt dan gekeken of je eerder aan de beurt kan komen, maar wel in een ander ziekenhuis en bij een andere specialist.

Probeer in de tussentijd je werk te verdelen in overleg met je werkgever, bijvoorbeeld ma/di/do/vr 4 uur per dag op tijden waarop jij je het beste voelt.
Laat leuke dingen in je agenda staan, want daar krijg je energie van en kun je een tijdje op teren.
Doe alleen de noodzakelijke dingen in het huishouden en verdeel die evenredig over de vrije tijd die je hebt. Vraag hulp aan je partner, kinderen, je netwerk van familie en vrienden.
Luister naar je lichaam!

Heeft je huisarts wel je bloed laten onderzoeken ter uitsluiting van andere dingen? Zo niet, ga terug en vraag er om.

Toegevoegd na 18 seconden:
Sterkte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
:) dank je !! Ja mijn bloed is een jaar terug getest, maar de huisarts is niet erg mee werkend. Ik ga ook een andere huisarts nemen, maar ik moet zowiezo wachten tot half april voor onderzoek. Ik ga zeker met mijn werkgever overleggen!! Bedankt :)
Misschien een keer laten testen op je schildklier, heb ik ook gedaan en toen kwam er uit dat ik een te traag werkende schildklier heb
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor je reactie!! De huisarts wil geen bloedonderzoek doen :( , maar wat je zegt klinkt wel heel logisch! Ik neem een nieuwe huisarts en daarmee bespreek ik het even.