Hoe ga je het best met een kater om

Ik heb gisteren weer eens een biertje teveel op en profiteer daar in de ochtend helemaal van met een zware kater, wat helpt nou goed tegen een kater van een avond flink zuipen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K
Kimath
13 jaar geleden
Veel water drinken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
niet aan zijn achterpoten zitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Biertje in de morgen en chillen op de bank

Het beste antwoord

Niks, behalve natuurlijk niet zuipen.
De kater wort vernamelijk veroorzaakt doordat alcohol de hersenen sterk uitdroogt, Heel veel water drinken voor je gaat slapen - liefst in een ORS-oplossing, dus met wat suiker en zout- en ook de volgende morgen weer veel drinken werkt het snelst.

Alle andere tips, van haring tot vruchtensap, gaan meestal weer terug op die 'vocht met suiker en zout'-oplossing. Zolang je de uitdroging maar zo veel mogelijk opheft, dan gaat de kater vanzelf voorbij en kun je hem in enkele gevallen (als het promillage niet al te hoog is) zelfs redelijk voorkomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Voorkomen is beter dan genezen :) Dus drinken ipv zuipen kan al veel schelen. hahaha maar 't was vast hééél gezellig?

's Morgens dat wattenhoofd en dat zombiegevoel, daar kan het helpen om een paar glazen tomatensap te drinken. Sowieso vocht nemen, daar heft je lichaam behoefte aan. En langzaam, heel langzaam kun je dan de dag weer aan....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je veel hebt gedronken, moet je voordat je je bedje in gaat 2 flinke glazen water drinken, liefst meer natuurlijk, maar dat is niet zo handig, want dan word je vaak wakker 's nachts om naar het toilet te gaan ;) Neem tijdens het drinken van die glazen twee paracetamol. Ook een glaasje vruchtensap voor het slapen gaan of bij het wakker worden helpt om de tekorten aan te vullen!

Toegevoegd na 2 minuten:
Honing bevat fructose. Dit help aceetaldehyde, de grote boosdoener van de kater, versneld af te voeren. Neem honing (een lepeltje of een schepje in de thee), of neem wat extra frisdrank (met suiker, geen light variant).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het gaat vaak om een combinatie van middelen om dit op te lossen..kijk water drinken en dat soort poepelegein had je ook al bedacht (of bijv thee dat houdt het lichaam beter vast). maar ook wat vettigs eten en douchen.

en zorg dat (wanneer je rookt) je de 1e sigaret ff tijdje uitstelt. ohja: en slapen.

dat icm 2 paracetamol lost een kater vaak op..maar brakheid krijg je niet binnen een uur weg ofzo. dus ik hoop dat je niet hoeft te werken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Moet helaas wel werken vandaag, maar in toch bedankt voor de tips! :)
Gelijk je ding doen en bezig blijven en er niet bij na denken en zodra je klaar bent met alles en het is avond zo vroeg mogelijk je bed in haha
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
anneliez
13 jaar geleden
Dat wilde ik ook zeggen. Verstand op nul en doorgaan
2 paracetamol
2 norit
2 zouttabletten
En rust,

Sterkte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door hem te voorkomen! Realiseer je wel,dat je na het drankgebruik niet alleen een kater hebt, maar ook een steeds groter niet werkend stuk hersens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je op een avond teveel hebt gedronken dan moet je voor het slapen gaan zoveel mogelijk water drinken .
En als je s`nacht wakker wordt om te plassen dan moet je weer water drinken .
Zo voorkom je een kater .