wat zijn de symptomen die je hebt bij een allergie voor spinazie en metworst

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
14.8K

Het beste antwoord

Waarschijnlijk gaat het om overgevoeligheid voor histamine, waarvoor je een histamine-beperkend dieet moet volgen. Daar past in elk geval allergie voor spinazie en metworst bij.
Histamine is een door het lichaam geproduceerde signaalstof, door mestcellen afgescheiden, waardoor de zgn. "allergische reactie" zichtbaar wordt.
Vocht vasthouden, dus uitzetten van het weefsel, is de voornaamste klacht. Als er teveel histamine in je bloed zit, dan zetten de bloedvaten uit en wordt het weefsel dikker.
Je lichaam zet op en dat is geen aangenaam gevoel .
Dit geldt voor de huid, slijmvliezen maar ook voor gewrichten.
Vooral weefsel dat al is aangetast reageert het sterkst.
Pieter2011
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+

Andere antwoorden (1)

Daar kun je eigenlijk niets over zeggen, behalve dat je klachten krijgt.

Meestal gaat het andersom. Niet zoals je in je vraag stelt, onbekende symptomen, en bekende allergie; maar bekende symptomen en onbekende allergie.

Zo zou het kunnen zijn dat iemand met een spinazie-, metworst-allergie hoofdpijn krijgt, een ander uitslag, en weer een ander maagklachten of ontstekingen.
Heel in het algemeen, kun je alleen maar zeggen dat bij een allergie je afweersysteem een beetje op hol slaat, of vreemd reageert.

Als je klachten hebt, en je arts kan niets vinden, dan kun je uiteindelijk terechtkomen bij de vraag of je ergens allergisch voor bent. Er zijn dan symptomen en daar wordt een allergie bij gezocht, en niet andersom ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+