Wat gebeurt er met mensen in Japan bij wie verhoogde radioactieve waarden zijn geconstateerd?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Die moeten zich flink wassen, tevens moeten deze mensen hun besmette kleren inleveren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is afhankelijk van de hoogte van de straling... Zo kan je acute stralingsziekte krijgen en snel doodgaan maar je kan ook problemen krijgen met je DNA, Diverse vormen kanker, ... Dat kan vrij snel zijn maar ook lang duren. Op dit moment (wat we horen heet het dan wel!) is het zo dat je er nog wel enkele uren of dagen in kan maar geen jaar of langer omdat de straling nog niet te hoog is binnen de afgezette grens van 30km, op de centrale zelf is er personeel dat na 1 uur een heel jaar niet meer in aanraking mag komen... Het ligt dus echt aan de hoeveelheid straling
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Svenny heeft gelijk, maar generaties na deze generatie van besmette mensen, kunnen misvormd geboren worden. kijk maar naar dit filmpje over Tsjernobyl, een van de ergste atoomrampen ooit. kan wel schokkend zijn... hij is in het duits, maar het gaat om de plaatjes....

http://www.youtube.com/watch?v=_EAbDLGkziE