Bij het ouder worden hoort ook dat er minder onderhuids bindweefsel en elastine wordt aangemaakt. Als de huid veel aan de zon wordt blootgesteld vindt zelfs extra afbraak van elastine plaats.
Wanneer de afbraak groter is dan de aanmaak zal de huid uiteindelijk slapper worden, hetgeen leidt tot rimpelvorming. Ook roken kan aanleiding geven tot het vervroegd optreden van rimpels.
Amadea
13 jaar geleden
Je huid wordt ouder en de elasticiteit neemt af. Simpel gezegd. Meer preciezer, ibgewikkelder en uitgebreider zie je in t antw boven...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ons lichaam maakt 2 stoffen aan die onze huid jong en gezond houden, elastine en collageen. Elastine zorgt ervoor dat onze huid soepel blijft. Collageen zorgt voor de aanmaak van nieuwe huidcellen. Wanneer deze stoffen minder worden aangemaakt wordt onze huid dunner en slapper. Hierdoor ontstaan scheurtjes en kloven waardoor rimpels ontstaan.

Je kunt ook gezichtsgymnastiek doen om rimpels uit te stellen

1. Met wijd open mond 20 x keer de letter A zeggen.
2. Doe dit ook met de O, I, U, C, M, W, Y en dan de Z.
3. Wangen opblazen, adem inhouden, lucht door je getuite lippen laten ontsnappen.
4. Kin naar voren steken, ontspannen en herhalen.
5. Hoofd rechthouden en met je ogen een cirkel maken.